לקראת הבחירות

יאיר לפיד מבטיח לערבים: "לא נאפשר תפילת יהודים בהר הבית"

ראש הממשלה יאיר לפיד, עורך בימים אלה בליץ ראיונות למגזר הערבי לקראת הבחירות בניסיון להוציא כמה יותר מצביעים לטובת הגוש בראשו הוא עומד | במהלך הריאיונות מבטיח לפיד לערבים טיפול בנושא הפשיעה הערבית, בנייה נרחבת ביישובים שלהם ואפילו מניעת תפילת יהודים בהר הבית (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

שבועיים בלבד לבחירות, ראש הממשלה יאיר לפיד פנה אמש (שלישי) לציבור הערבי והתראיין לכלי התקשורת בערבית - 'פאנט' ו'האלא', בניסיון לגייס את המצביעים הערבים לטובתו. לפיד פיזר הבטחות לציבור הערבי בדמות מאבק בפשיעה הערבית, תיקון חוק הלאום וגם הבטחות בנוגע למניעת תפילת יהודים בהר הבית.

לפיד התייחס באופן נרחב לפשיעה בחברה הערבית שמביאה למותם של אזרחים ערבים חפים מפשע מידי שנה והבטיח לטפל בנושא ביד קשה. "זה נורא – אני משתתף בתסכול ובכאב של החברה הערבית. זו החובה שלנו לטפל בפשיעה, ואנחנו עושים את זה אחרי שנים רבות של הזנחה", הצהיר לפיד כשהוא מתייחס למותו של ילד בן 13 השבוע בג'סר א-זרקא, מפגיעת כדור תועה.

"הלב שלי נשבר כשנודע לי על מותו של הילד וליד שהאב", הוסיף לפיד. "לא יכול להיות מצב בארץ שילד ילך לקנות פיצה ויגיע לחדר המתים. עשינו הרבה אבל זה לא מספיק, יש שיפור אבל הוא קטן. יש תהליך ואנחנו חייבים להבטיח שהוא ימשיך - אם מישהו חושב שהסוגיה של הפשיעה במגזר הערבי הזו לא מעסיקה אותנו, הוא לגמרי טועה. זו לא בעיה רק של החברה הערבית, זו בעיה של כל החברה הישראלית. זה בראש סדר העדיפויות שלנו", אמר לפיד.

הוא התייחס לנושא הבנייה לחברה החרדית והצהיר כי יספק פתרונות בנייה כשהוא טוען להזנחה של עשור בידי הממשלות הקודמות. לפיד גם רמז כי ישקול לבטל לגמרי את חוק קמיניץ שנועד להחמיר את הענישה על בנייה בלתי חוקית הנפוצה מאד בחברה הערבית.

בנושא הר הבית הצהיר לפיד כי יפעל לחופש פולחן מוסלמי בהר הבית אך לא יאפשר זאת ליהודים. "אנחנו לא משנים את הסטטוס קוו באל-אקצא, ואנחנו נדאג לחופש הפולחן של מוסלמים באל-אקצה... זו חובתנו כממשלה לאפשר חופש פולחן לכל מוסלמי שרוצה לבא להתפלל באל-אקצא ואנחנו נשמור על זה... אנחנו לא מאפשרים תפילות יהודים על הר הבית", אמר לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר