ב'פלג המחבלים'

הדרמה בליל החג ב'פוניבז'' ותיעוד מה'הקפות שניות'

באמצע ההקפות בליל שמחת תורה, התעוררה דרמה אצל 'המחבלים' בישיבת פוניבז', כאשר ראש הישיבה קטע את הריקודים | תיעוד מההקפות שניות עם צאת החג • צפו (עולם הישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ההקפות שניות ב'פוניבז' (צילום: ללא קרדיט)

בהיכל ישיבת פוניבז' (פלג המחבלים. ח"ב) התרחשה דרמה בעיצומן של ההקפות בליל שמחת תורה, כאשר במפתיע בין ההקפה הרביעית לחמישית עלה ראש הישיבה הגר"ש מרקוביץ', לארון הקודש וקטע את ההקפות, במוצאי שמחת תורה נערכו הקפות שניות בהשתתפות המונים.

הסיבה ל'הפסקה' המפתיעה, היא קיומו של 'שוק המכירות' הגדול, עליו אחראי הגר"ש, שבמהלכו נדרשים כלל תלמידי הישיבה לקבל על עצמם התחייבויות וקבלות שונות. בישיבת פוניבז', כמסורת של שנים וכפי שהנהיג מרן הרב מפוניבז' זצללה"ה, מי שכן רשאי, אלו בחורים ש"רכשו" את ההקפה, תמורת קבלות לחיזוק לימוד התורה בשנה הקרובה.

וכך למרות ששוק המכירות התקיים לפני ההקפות, בעיצומן של ההקפות עלה שוב ראש הישיבה לארון הקודש והכריז, כי מאחר וזמן ההקפות הוא עת רצון, וסיפר כי בשעתו לפני כשישים שנים ביקש בחור אחד להתקבל לישיבה, אך מרן הרב מפוניבז' סירב לקבלו למרות הפצרותיו, אחד ממכריו של הרב זצ"ל יעץ לבחור 'בשעת ההקפות הרב נמצא בעולמות אחרים - הוא 'שיכור' מהתורה, ואולי זו תהיה ההזדמנות שלך', ואכן, ניגש הבחור להרב זצ"ל באמצע ההקפות וחזר על בקשתו להתקבל לישיבה, והפעם הוא נענה בחיוב.

"לכן", הכריז הגר"ש מרקוביץ, "כעת זה הזמן! כל בחור שעדיין לא השתתף במכירות וטרם 'רכש' קבלה מחייבת לשנה הבעל"ט, כעת באמצע ההקפות ישנה עדיין הזדמנות אחרונה להצטרף. באנו לכאן כולנו לחגוג את שמחת תורה, לא בשביל עוד ריקוד או שיר, אלא בשביל להתעלות בשנת תשפ"ג בתורה, אין בחור שלא יוצא משמחת תורה בישיבה עם קבלה מחייבת", סיים הגר"ש מרקוביץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר