מפקד המחוז: "נמנע אסון"

אחרי 11 ימי חיפושים: המחבל שרצח את נועה לזר בשועפט ניסה לפגוע שוב וחוסל במקום

בדיקת טביעת אצבעות איששה כי המחבל שירה הערב לעבר מאבטחים בכניסה למעלה אדומים וחוסל - הוא המחבל שרצח את נועה לזר בפיגוע במחסום שועפט בערב חג הסוכות • מפקד המחוז בזירת הפיגוע: "התנהל קרב יריות, נמנע אסון גדול" (אקטואליה, ביטחון בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת הפיגוע הערב ונועה לזר הי"ד (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת ודובר צה"ל)

המחבל עודאי תמימי, שביצע את פיגוע הטרור לפני כמעט שבועיים במחסום שועפט, ורצח למוות את סמל נועה לזר הי"ד, חוסל הלילה (רביעי), בכניסה לעיר מעלה אדומים, כשניסה לבצע פיגוע טרור נוסף.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', הלילה ירה המחבל לעבר מאבטחים בכניסה למעלה אדומים. הלוחמים השיבו באש והצליחו לחסל אותו במקום. אחד המאבטחים נפצע קל באצבעו ופונה לבית החולים לקבלת טיפול.

על גופו של המחבל התגלה רימון, שבנס אל התפוצץ. במהלך פינויו של המחבל גילו כוחות הביטחון כי מדובר בעודאי תמימי, המחבל שאותו מחפשים כבר כ-11 יום, אחרי שרצח את נועה לזר הי"ד במחסום שעופט. בדיקת טביעת אצבעות שערכו במערכת הביטחון אישש את המידע.

בפיגוע בשועפט הגיע המחבל למחסום, שלף נשק והחל לירות לעבר הלוחמים והמאבטחים המוצבים במקום. נועה לזר הי"ד כאמור נרצחה ומאבטח נוסף נפצע. המחבל ירה 7 כדורים לעבר אנשי הביטחון עד אשר נתקל במעצור בנשק - ונמלט מהזירה. מאז התנהלו חיפושים נרחבים אחריו.

"נמנע אסון גדול"

מפקד מחוז שי ניצב עוזי לוי הגיע הערב לזירת הפיגוע, מלווה בראש העיר מעלה אדומים ואמר כי נמנע אסון גדול. הוא גולל את מה שהתנהל הערב במקום: "התנהל קרב יריות ובסופו המחבל נוטרל. אחרי בדיקה וזיהוי התברר שזה אותו מחבל שביצע את הפיגוע במחסום שועפט. אני שמח לבשר שהיום נמנע אסון גדול. אני יכול להגיד שהמחבל נלחם ופתח באש. אנחנו נגביר את הערנות פה בעיר".

מפקד המחוז הערב בזירה (צילום: חיים גולדברג)

ראש הממשלה יאיר לפיד בירך את כוחות הביטחון הערב בעקבות חיסול המחבל: "צה"ל, שב"כ, משטרה ומג"ב על חיסולו של המחבל עודאי תמימי בעת ניסיון לפיגוע נוסף לאחר הפיגוע במחסום שועפט בו נהרגה סמלת נועה לזר ז"ל. לא ננוח ולא נשקוט עד אשר נשים ידינו על כל מחבל שפוגע באזרחי ישראל וחיילי צה"ל. נפעל ביד קשה וללא היסוס נגד הטרור. אני שולח מכאן איחולי החלמה מהירה למאבטח".

שר הביטחון בני גנץ מסר הערב: ״אני מבקש לשבח את המאבטחים שניטרלו את המחבל עודאי תמימי שביצע את הפיגוע בו נפלה סמל נועה לזר ולאחל רפואה שלמה למאבטח שנפצע. העירנות, המקצועיות והנחישות שלהם, מנעה פגיעה נוספת בחיי אדם. נשים את ידינו על כל המחבלים ושולחיהם, נפעל בכל מקום וזמן שיידרש. נמשיך בהגברת הפעילות ובדריכות, ונשמור על ביטחון אזרחי ישראל״.

ראש האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו: "אני משבח את המאבטחים על אומץ ליבם ועל הפעולה הנחושה בנטרול הפיגוע וחיסול המחבל שרצח את סמלת נועה לזר ז״ל. מבקש גם לשלוח איחולי החלמה מהירה למאבטח שנפצע קל. רק ביד קשה נחזיר את הביטחון לאזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר