"חסה החזיקה מעמד יותר זמן"

המירוץ נפתח: מי יחליף את ליז טראס בתפקיד ראש הממשלה

דקות אחרי הודעת ההתפטרות של ראש הממשלה ליז טראס - המירוץ להחלפת ליז טראס נפתח, ובבחירות בזק שייערכו בשבוע הבא יהיה מנהיג חדש (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: הפרלמנט הבריטי)

אחרי תקופה קצרה במיוחד, ראש ממשלת בריטניה לךיז טראס הודיעה על התפטרותה, ובמפלגתה, המפלגה השמרנית, יבחרו ראש ממשלה חדש בבחירות בזק.

בניגוד לבחירות שנערכו לפני כחודשיים, אז נבחרה טראס באמצעות סבבי בחירות ארוכים כשבסס האחרון נבחרה על ידי מתפקדי המפלגה, הפעם במפלגה השמרנית נמצאים בלוח זמנים צפוף, ובשל כך, ככל הנראה יקיימו סבב בזק שיאפשר זכות הצבעה רק לחברי הפרלמנט של המפלגה השמרנית.

רבים מבכירי המפלגה, בהם מי שסומן כמועמד המוביל - שר האוצר ג'רמי האנט - כבר הודיעו שלא יתמודדו שוב על ההנהגה, מתוך הבנה שיהיה קשה להישאר בתפקיד במשך זמן ארוך יותר.

רישי סונאק

שרד עד הסיבוב האחרון וקיבל תמיכה נרחבת בין חברי הפרלמנט, אך מתפקדי המפלגה העדיפו את ליז טראס - מה שהוביל להפסד של סונאק.

אם אכן בסוף יוחלט על בחיררות בזק רק בין חברי המפלגה, סונאק כנראה יהיה המועמד הבולט להובלת המפלגה והממשלה, זאת כמובן במקרה שאכן יכריז על התמודדות.

סונאק היה מקורבו של ראש הממשלה הקודם בוריס ג'ונסון, עד שהחליט להפנות לו גב ולהתפטר - דבר שיצר אפקט דומינו שלבסוף גרם למפלת ג'ונסון.

פני מורדאונט

שרדה עד הסבב האחד לפני האחרון - וכעת נראה כי ראשות הממשלה, אם תרצה, יהיה תפקיד שלא קשה להשיג עבור פני מורדאונט, אישה עם ניסיון רב מאחוריה - בראשו תפקיד שרת ההגנה בממשלתה של תרזה מיי.

ידידי ישראל ביקרו את מודאונט, לאחר שהחליטה להגדיל סיוע לפלסטינים בעזה בימיה כשרת ההגנה. מורדאונט דחתה את הטענות כי היא אנטי-ישראלית.

בוריס ג'ונסון

ראש ממשלת בריטניה הקודם. הביא להישג למפלגתו בבחירות 2019 שלא היה כמותו מאז ימי מרגרט תאצ'ר 'אשת הברזל'.

בסקרים האחרונים נראה כי התמיכה בציבור בג'ונסון גדלה משמעותית לאחר שפינה את כסאו לטראס - השאלה היא אם ג'ונסון עצמו ירצה לחזור לתפקיד שמילא עד לפני שבועות ספורים.

בן וואלס

היה המועמד שסומן כבולט במיוחד עם סיכויים טובים - אך סביר להניח כי לא יתמודד, כפי שעשה בסבב הקודם - ויכוון לשמירה על תפקידו כשר ההגנה.

סואלה ברוורמן

התמודדה מול טראס והפסידה, והכריזה בסבבים הבאים על תמיכה בטראס. בשל כך, טראס מינתה אותה לתפקיד שרת הפנים עד שהתפטרה אתמול.

בדומה לסונאק שהתפטר ממשלת ג'ונסון, גם ברוורמן הייתה מהאבני הדומינו הראשונים שהביאו לקריסת ממשלתה של ליז טראס.

יהיו עוד ימים ספורים בהם תתבהר התמונה מי הם המועמדים, וככל שיוכרזו מועמדים בולטים - הערפל יתפזר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר