מתקפה חריפה

שקד נגד בנט: "נתן את השלטון על מגש של כסף ללפיד"

יו"ר הבית היהודי תוקפת לראשונה פומבית את יו"ר מפלגתה לשעבר ומאשימה אותו בהעברת השלטון לידי יאיר לפיד, בהפתעה - בלי לעדכן אותה מראש, וטוענת כי היא נותרה בימין (פוליטי)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

השרה איילת שקד מציגה את הגירסה שלה להתנהלות של נפתלי בנט סביב פירוק הממשלה והעברת הראשות לידי יאיר לפיד. האם מדובר בעובדות לאשורן או בסיפור לצרכי בחירות?

בראיון שהעניקה לעמית סגל בחדשות 12 סיפרה שקד: "כמה שבועות לפני מרוקו, עובדת כדי להקים ממשלת ימין חלופית בכנסת הנוכחית, זה היה סוד גלוי בכנסת, גם בנט ידע, הוא עודכן. זה לא היה סוד, לא עשיתי שום דבר מאחורי גבו".

"אני עולה על מטוס, נוחתת, נכנסת לסיור במסגד, מתקשר אלינו על הצג ראש הממשלה, אני עונה לו 'מה קרה?', הוא אמר: 'איילת, תקשיבי, החלטתי לפרק את הממשלה במקום שיפרקו לי אותה ואני מעביר את השלטון ליאיר לפיד'. אמרתי לו 'מה?! למה אתה מעביר את השלטון ככה ליאיר לפיד?'".

לדבריה, "ואז הבנתי שהוא גם נתן את השלטון על מגש של כסף ליאיר לפיד וגם אנחנו כבר לא נוכל יותר להקים ממשלה חלופית, ממשלת ימין חלופית".

היא תקופת את בנט: "אני זוכרת שאמרתי לו, אני נלחמתי כל הזמן, כל הזמן, קרב שוחות על מה שחשוב לימין ולציונות הדתית והמשכתי לייצג את הציבור שלי ונלחמתי. אמרתי לו: 'תקשיב, אני מרגישה שהדברים האלה כבר פחות חשובים לך', הוא אמר לי: 'נכון, אני כבר מתעסק בדברים אחרים, דברים של כלל עם ישראל' ב... אתה יודע, בטרמינולוגיה אחרת. כשלהרבה אנשים הסמל של הדבר הזה הוא היה 'נאום הגדה המערבית' שלו".

"הוא בדיוק אמר לא מזמן שהוא נכנס לממשלה אדם אחד ויצא אדם שונה, ואני נכנסתי לממשלה אדם אחד ויצאתי אותו בן-אדם. אז האמת שמבחינה פוליטית הדרכים שלנו נפרדו. בנט, בסיטואציה שנוצרה, הממשלה הזו באמת השפיעה עליו, הוא לא מסתיר את זה, הוא מדבר על זה גם איתי, עם אנשים. הוא אומר: 'אני היום מסתכל... באמת מסתכל על הדברים, על סדרי העדיפויות אני מסתכל אחרת'".

נפתלי בנט מסר בתגובה: "רה"מ לשעבר בנט הקפיד עד כה לא להתייחס לקמפיינים. הוא גאה בכך שהיה עיקבי בעמדותיו הלאומיות, ושמר על האינטרס הישראלי בכל צומת דרכים, תוך שראה עצמו כראש ממשלה של כל עם ישראל, ולא של מגזר מסוים. האיבה הפנימית מסכנת את ישראל ויש להתגבר עליה, וללמוד לחיות ביחד. דרכם המשותפת הסתיימה, אך בנט מעריך את איילת שקד ואת תרומתה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר