סקר מנדטים

בחירות שישיות? תיקו בין גוש הימין-חרדים לשמאל-ערבים

בלי תזוזות בין הגושים, אך עם התחזקות של הציונות הדתית על חשבון הליכוד ושל ישראל ביתנו על חשבון יש עתיד, סקר מנדטים נוסף קובע כי יש שוויון בין הגושים, בלי הכרעה בבחירות (פוליטי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שבוע וחצי לפני הבחירות לכנסת, אין שינוי בין הגושים – והתיקו נשמר. לפי סקר פאנלס פוליטיקס, בניהולו של מנחם לזר, שמתפרסם היום (שישי) בעיתון "מעריב", גוש הימין-חרדים מקבל 60 מנדטים, בדיוק כמו גוש השמאל-ערבים.

על פי הסקר, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 31 מנדטים, אחריה יש עתיד עם 23 מנדטים והציונות הדתית עם 14 - לפני המחנה הממלכתי שמקבלת 12.

בגזרת המפלגות החרדיות: ש"ס עם שמונה ויהדות התורה עם 7. גם איווט ליברמן וישראל ביתנו עם 7. מפלגות העבודה ומרצ עם 5 מנדטים למפלגה והמפלגות הערביות, רע"מ וחד"ש-תע"ל, עם 4 מנדטים למפלגה.

מתחת לאחוז החסימה דורגו הבית היהודי בראשות איילת שקד – 1.8%, בל"ד בראשות סאמי אבו שחאדה – 1.4%, חופש כלכלי בראשות אביר קארה – 1.4%, והמפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה – 1.1%.

נתון משמעותי נוסף שעולה מהסקר הוא זינוק בשיעור ההצבעה בחברה הערבית - מ-40% ל-48%. בסך הכול, 73% מהציבור בטוח כי יבוא להצביע בבחירות הקרובות, שיעור דומה בשני הגושים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר