המלחמה באוקראינה

איראן מסייעת לרוסים; 10 אנשי משמרות המהפכה חוסלו

ארה"ב מאשרת כי המל"טים בהם רוסיה עושה שימוש הם מתוצרת איראן וכי אנשי משמרות המהפכה נמצאים בקרים ומסייעים מהשטח | אוקראינה מדווחת כי הרגה אנשי משמרות המהפכה (בעולם)

(By Yan Boechat/VOA - https://www.voanews.com/a/reporter-s-notebook-confusion-chaos-as-russia-invades-ukraine/6458042.html, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=115615716)

אוקראינה טוענת כי הרגה 10 אנשי משמרות המהפכה האיראניים שהיו בקרים כדי לסייע לכוחות צבא רוסיה - כך אמר היום (שישי) גורם אוקראיני ל'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, מדובר בשתי תקיפות שבוצעו נגד איזורים שבהם שהו האיראנים המסייעים לרוסיה בהפעלת המל"טים נגד אוקראינה.

בימים האחרונים ישנם התבטאויות גם של ממשל ארצות הברית וגם של ממשלת אוקראינה על כך שטכנאים ומאמנים איראנים, אנשי משמרות המהפכה, הגיעו לשטחי הלחימה לסייע לרוסים לתפעל את המל"טים.

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי אמר אמש כי "איראן שלחה מספר קטן יחסית של חברי משמרות המהפכה לחצי האי קרים על מנת לסייע למוסקבה לשגר מל"טים מתאבדים לעבר התשתיות החיוניות של אוקראינה".

קירבי הדגיש כי האיראנים עצמם לא הטיסו את המל"טים אבל התמיכה הטכנית שלהם הייתה "קריטית עבור החיילים הרוסים שלא מכירים את הטכנולוגיה".

אחרי שהצליחו להוכיח את הטענות של אוקראינה, אמר דובר המועצה לביטחון לאומי כי הדבר מקרב סנקציות חדשות של המערב נגד רוסיה ונגד איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר