החיסול הדרמטי בשכם

הפלסטינים: ישראל שתלה את האופנוע יומיים לפני • תיעוד חדש: רגעי הפיצוץ המסתורי

הכוננות הועלתה בישראל מחשש לפיגועי נקום בעקבות מות של המחבל הבכיר • הפלסטינים: ישראל שתלה את האופנוע יומיים קודם לכן (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מימין: הלוויית המחבל, אתמול (צילום: מצלמות אבטחה • תמונת רקע Nasser Ishtayeh/Flash90)

הפיצוץ המסתורי בשכם: במערכת הביטחון העלו אמש (ראשון) את הכוננות ברחבי הארץ מחשש לפיגוע נקום של ארגון הטרור 'גוב האריות', אחרי חיסולו של המחבל הבכיר אל-כילאני. הפלסטינים טוענים כי כילאני חוסל בידי ישראל וכי האופנוע הממולכד שהתפוצץ והרג אותו הושתל בידי ישראל.

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בלילה שבין מוצאי שבת לראשון נהרג תאמר כילאני, בכיר בארגון הטרור 'גוב האריות', בפיצוץ מסתורי שאירע בעיר שכם. בארגון הטרור טוענים כאמור כי מדובר בפעולה ישראלית שתוביל לנקמה. מנגד יש הטוענים כי מדובר ב'תאונת עבודה' בזמן שהמחבל עשה את דרכו עם המטען לכניסה לעיר שכם. בצה"ל ובשב"כ ובמערכת הביטחון לא התייחסו לפיצוץ.

אמש פורסם תיעוד חדש וברור מרגעי הפיצוץ המסתורי. הפלסטינים טוענים שהאופנוע הושתל כבר יומיים קודם לכן.

כילאני היה ממיקמי 'גוב האריות' והיה אחראי באופן ישיר לעשרות פיגועי ירי וניסיונות לפיגועים בשטחי ישראל בחודשים האחרונים באזור שכם. בהלווייתו שיצאה היום בשעת צהרים השתתפו עשרות חמושים ואלפי פלסטינים.

גורם ביטחוני אמר הבורא שכילאני, בן 33 תושב שכם, היה אחד המרכיבים המרכזיים בתשתית הטרור של "גוב האריות" ולקח חלק משמעותי בקבלת החלטות בארגון.

הוא היה המכווין העיקרי של מספר פיגועים, בהם ביו היתר הפיגוע של מוחמד מינאוי המחבל שנתפס עם נשק ושני מטעני חבלה ביפו בתחילת החודש שעבר בדרכו לביצוע פיגוע. בעבר הוא היה כלוא במשך שמונה שנים בכלא הישראלי בגין השתייכות לזרוע הצבאית של אש"ף.

בהודעת ארגון 'גוב האריות' נאמר בין היתר: "אנו מבטיחים לכוחות הכיבוש ולאביב כוכבי תגובה קשה, מכאיבה וכואבת. קוראים לכל תושב שיכול להיכנס לשכם להשתתף בהלוויתו היום, אין חיים נורמליים כשהדם שלנו ושל בני עמנו נשפך. נתנו היום למולדת את מיטב חיילינו. האריות ילכו אחד אחרי השני, או לניצחון או להיות שהידים".

בריאיון באולפן 'כיכר השבת', התייחס שר הביטחון בני גנץ לקבוצת 'גוב האריות' ואמר: "הגברנו את ההיערכות סביב מרחב הפעולה של 'גוב האריות' ואני מניח שאנחנו נפגע בהם".

שר הביטחון בני גנץ באולפן 'כיכר השבת'

ארגון הטרור "גוב האריות" שצץ בחודשים האחרונים בשכם מונה כמה עשרות בודדות של חמושים, רובם צעירים בשנות העשרים לחייהם. הם פועלים באופן רשמי בשטח רק מספר חודשים בודדים, אבל כבר הצליחו להוציא לפועל מספר פיגועים קשים.

במערכת הביטחון מעריכים שחברי הארגון מנסים להוציא פיגוע ירי בכל יממה - אך לא תמיד מצליחים. בקרב הפלסטינים הם הפכו לטרנד החם, ודרך זה הם מנסים לחמם את השטח. כל חברי ארגון הטרור מצולמים רק כשהם רעולי הפנים. מוקד הכוח של "גוב האריות" הוא מרכז שכם, שם הם החלו לצעוד בחודשים האחרונים, בעיקר בתהלוכות לוויה.

כזכור, בתחילת החודש, הרשתות החברתיות טיקטוק, פייסבוק ואינסטגרם חסמו את החשבונות של קבוצת הטרור משכם ״גוב האריות״, בהם גוב האריות הפיצו מסרים, סרטוני פיגועים שביצעו ותעמולה, גורמים ישראליים מאשרים כי החסימה בוצעה לבקשת ישראל.

‏עם זאת, רשת הטלגרם טרם נענתה לפנייה ישראל והחשבון של גוב האריות שם פעיל ומשמש אותם כבמה מרכזית של הארגון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר