היעד: דירת מסתור

צה"ל פשט על 'גוב האריות' בשכם; מעבדת טרור הושמדה; המנהיג חוסל

כוח משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ פשט הלילה על דירת מסתור בקסבה של שכם אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של תשתית הטרור "גוב האריות" • במהלך חילופי האש נהרג מנהיג גוב האריות וחמישה פלסטינים (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
שכם, הלילה ומנהיג גוב האריות שחוסל (צילום: 27 א)

כוח משותף של צה"ל, שב"כ וימ"מ פשט הלילה (שלישי) על דירת מסתור בקסבה של שכם אשר שימשה כמעבדת מטענים של פעילים מרכזיים של תשתית הטרור "גוב האריות". במהלך הפעילות נורו מספר חמושים והפלסטינים מדווחים על חמשה הרוגים, בניהם מנהיג בכיר בארגון. מעבדת המטענים פוצצה על ידי כוחותינו.

המנהיג של גוב האריות ודיע אל חוח, הוא אחד מההרוגים הלילה בחילופי האש בשכם.

בצה"ל הגדירו את הפעולה החריגה כ"פעולה קרקעית של כוחות הביטחון בקסבה של שכם". במהלך הפעילות, עשרות פלסטינים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחות. הכוחות ירו לעבר חמושים שירו לעברם.

בצה"ל הדגישו כי תשתית הטרור אחראית בין היתר לפיגוע הירי בו נהרג לוחם צה"ל סמל-ראשון עידו ברוך ז״ל, היא זו ששילחה מחבל לפיגוע בתל אביב (שנמנע הודות לערנות שוטרים במקום) ולהנחת מטען הנפץ בתחנת הדלק בקדומים.

בנוסף, התשתית ניסתה לבצע פיגוע מטען בהר ברכה ולהשליך רימון רסס לעבר כוח צה"ל בסמוך לחוות גלעד וכן אחראית להוצאת שורת פיגועי ירי במרחב העיר שכם.

"לאורך התקופה האחרונה, וביתר שאת בימים האחרונים, תשתית זו המשיכה לגייס, לתכנן וליזום פיגועים לעבר יעדים ישראלים", נמסר מדובר צה"ל.

שר הביטחון בני גנץ באולפן 'כיכר השבת'

כזכור, בריאיון באולפן 'כיכר השבת', התייחס שר הביטחון בני גנץ לקבוצת 'גוב האריות' ואמר: "הגברנו את ההיערכות סביב מרחב הפעולה של 'גוב האריות' ואני מניח שאנחנו נפגע בהם".

רק בתחילת השבוע, בכיר בארגון הטרור 'גוב האריות', תאמר כילאני, נהרג בפיצוץ מסתורי שאירע בעיר שכם. בארגון הטרור טוענים כי ישראל התנקשה בחייו ומאיימים בנקמה.

חמשה מחוסלים (לפי סעיף 27 א)

על פי דיווחים פלסטינים, כילאני נהרג כתוצאה ממטען שהוטמן באופנוע האישי שלו, אך יש הטוענים כי מדובר ב'תאונת עבודה' בזמן שהמחבל עשה את דרכו עם המטען לכניסה לעיר שכם.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר