שבוע לבחירות

לפיד: "ישראל תומכת באוקראינה; אצליח להרכיב ממשלה"

ראש הממשלה לפיד התראיין הבוקר לשני ערוצי הרדיו ודיבר על שלל הנושאים העומדים על הפרק | לגבי יוקר המחייה, הסביר לפיד: "השפעת הממשלה מוגבלת" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ראש הממשלה לפיד בבליץ ריאיונות (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

שבוע בדיוק לבחירות: ראש הממשלה יאיר לפיד התראיין הבוקר (שלישי) לשתי המהודרות של השבע שבע, ברשת ב' ובגלי צה"ל והתייחס לשלל הנושאים העומדים על הפרק.

בפתח הריאיון ב'רשת ב', אישר לפיד, כי בכיר ב"גוב האריות", ודיע אל חוח, נהרג בחילופי האש בקסבה של שכם ואמר: "נגיע לכל מקום, ישראל לא תהיה מורתעת לעולם כדי לפעול לביטחונה".

לאחר מכן התייחס לפיד ללחץ האוקראיני לקבל נשק מישראל: "ישראל עומדת לצד אוקראינה, בזירה המדינית היינו הכי ברורים שאפשר, אבל חלק מהתפקיד שלי הוא לשמור על האינטרסים הבטחוניים של ישראל. אני לא יכול להפקיר את הביטחון הישראלי".

לגבי הפרסום אמש ב'כאן', על כך ששר האוצר ליברמן ושרת החינוך אישרו את הסכם השכר עם המורים בלי הייעוץ המשפטי, הוא אמר: "אנחנו צריכים לסגור את המקורות התקציביים להסכם", הוא אמר. "בוודאי שלחצתי והייתי חלק מהמאמץ. ההסכם הזה בעיניי חוקי, אם נצטרך לעשות פה ושם תיקונים, נעשה אותם".

כשהגיעו לנושא הפוליטי, שב לפיד להבטחתו הישנה ואמר: "הייתי שמח עם הליכוד, אבל לא איתו", הוא אמר. ראש הממשלה שלל גם ישיבה עם חד"ש תע"ל והוסיף: "הם לא יישבו בממשלה, ולא יהיו חלק מהקואליציה. אמרתי את זה כבר אלף פעם, אגב גם הם אומרים את זה".

בריאיון שהעניק לגל"צ, אמר לפיד בנושא האיראני: "המעורבות האיראנית באוקראינה מקלה עלינו להסביר לעולם איזה משטר מסוכן זה - שמשקר כדרך חיים". צפו:

לגבי הממשלה שהוא חולם להקים, אמר שוב שלא ישב עם נתניהו, וכשנשאל איך בכל זאת יקים, הוא השיב: "לא מתעסק בספקולציות. כל אלה שאומרים שאני לא יכול להקים ממשלה אמרו לי את זה גם בפעם הקודמת. ידעתי בעבר ואדע בעתיד"

על בן גביר הוא טען: "להצביע לו זה להצביע נגד צה"ל"; ייתמך במשותפת מבחוץ? "לא נכנס לזה, אין לי את תוצאות האמת".

"מכעיס אותי שאנשים חושבים שהפתרון הוא שבן גביר יתרוצץ בחוצות שייח' ג'ראח באקדח שלוף. איך הוא יעשה סדר? אדם שלא שירת בצבא והורשע פעמיים בתמיכה בטרור יעשה סדר? אנשים כמוהו מכל העולם עובדים אותו דבר - מתלבשים על פחד אמיתי".

מדוע אין פריימריז ב'יש עתיד', לדברי לפיד בריאיון: "ביקשתי מאנשים, אף אחד לא רצה לרוץ מולי. בפעם הבאה יהיה מישהו, אחריה כבר שניים - שאף אחד מהם לא יהיה אני. לא חושב שפריימריז זה דבר טוב, ואם אתה לא מאמין לי אתה מוזמן להסתכל על הרשימה של הליכוד".

מדוע ישראל לא יוצאת למבצע, לפיד השיב: "המבצע הנכון הוא מלחמה מותאמת לתקופה. אנחנו בכל זאת מנסים לקיים דיאלוג עם הרשות הפלסטינית ושהיא תעשה יותר".

לגבי יוקר המחייה הבלתי נסבל בישראל, השיב ראש הממשלה לפיד: "זו לא רק תחושה, אך השפעת הממשלה מוגבלת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר