6 ימים לבחירות

רבני חב"ד נגד יוסף גוטניק? "אינם מייצגים את עמדת חב"ד"

הגוף הרוחני העליון בחסידות מתנער מגורמים שמביעים דעה בשם חב"ד לקראת הבחירות הקרובות לכנסת: "אינם מייצגים העמדה הרשמית" (ארץ)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
גוטניק (צילום: ארכיון כיכר השבת)

בית הדין של רבני חב"ד, הנחשב לסמכות הרוחנית העליונה בחסידות חב"ד, יצא הערב (רביעי) במכתב שבו התנער מהבעת דעה של גורמים בחסידות במועמדים שונים לקראת הבחירות. "אינם מייצגים את העמדה הרשמית של תנועת חב"ד", כתבו הרבנים.

הדברים מגיעים בצל התבטאויות פומביות של רבנים שונים בחסידות וכן עסקנים שונים על הצבעות למפלגה כזו או אחרת.

אתמול תועד המיליארדר האוסטרלי לשעבר, יוסף גוטניק, המכנה עצמו "שליח הרבי לענייני שלימות הארץ", במחיצתה של השרה איילת שקד. גוטניק נחשב לדמות מפתח בפוליטיקה הישראלית בשנות התשעים. הוא שעמד מאחורי הקמפיין "נתניהו טוב ליהודים" בבחירות 1996, שלפי הערכות היה מאלו שהכריעו את המערכה באותן בחירות והביסו את שמעון פרס, שהתמודד אז מול נתניהו.

גם בשנים לפני זה ואחרי זה היה נחשב גוטניק כמקורב לפוליטיקאים. בחודשים האחרונים הביע תמיכה בשרה איילת שקד, שלדבריו היא הסיכוי המרכזי של נתניהו להגיע ל-61 מנדטים. בשבועות האחרונים נראה שהוריד את רף התמיכה בשקד והחל לקרוא באופן כללי להצבעה עבור אחת ממפלגות גוש הימין.

הערב, כאמור, רבני חב"ד מתנערים מכל התערבות של גורמים בחסידות במפלגות פוליטיות. "ידועה דעתו הק' של כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו כי תנועת חב"ד אינה מפלגתית ואין לנו השתייכות למפלגה כלשהי. עניננו הוא להתעסק בהפצת המעיינות חוצה ולהכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו", כתבו הרבנים.

"אי לכך, אין לאף אחד רשות להתערב ולהביע דעה בשם חב"ד, וכל אלו המתבטאים בזמן האחרון בנוגע לבחירות אינם מייצגים את העמדה הרשמית של תנועת חב"ד, והדברים הם על דעתם בלבד. העמדה הרשמית של תנועת חב"ד היא אך ורק על פי הוראת בית הדין".

בסיום מכתבם קראו הרבנים לצאת ולהצביע: "יחד עם זאת, ידועה דעתו הק' של כ"ק אדמו"ר על החובה להשתתף בבחירות הן בעצמו והן בהשפעה על זולתו, והוראתו "להצביע בעד הרשימה היותר חרדית", שתדאג לשלימות התורה ולשלימות העם ולשלימות הארץ, כפי רצון כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר