40 יום למותה של אמיני

"מוות לדיקטטור"; המחאות באיראן מסלימות ומגיעות לשיא

המחאות באיראן נמשכות כשאתמול צוין היום ה-40 למותה של מהאסא אמיני שמתה במהלך מעצרה על ידי משטרת הצניעות האיראנית (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: 27א)

שיא של מפגינים נרשם אתמול (רביעי) במחאות נגד המשטר האיראני, זאת כשהמפגינים ציינו את היום ה-40 למותה של מהאסא אמיני, מי שמתה במהלך מעצרה על ידי משטרת הצניעות והביאה לפרוץ המחאות.

אמיני נעצרה כאמור לפני כחודש וחצי לאחר שלטענת משטרת הצניעות בתיאוקרטיה לא עטתה את החיג'אב כראוי. לאחר מעצרה פונתה לבית החולים, כשלטענת משמרות המהפיכה סבלה ממחלות לב - אך במשפחתה טענו כי נרצחה על ידי החוקרים, דבר שהצית גל מחאות גדול באיראן.

בעוד השלטונות בטהראן מנסים לגרום למחאות לדעוך, נראה כי המחאות רק הולכות ומתעצמות, כשאתמול נערכה הפגנת ענק בעיר סקאז, העיר בה נולדה אמיני, שם קראו המוחים "מוות לדיקטטור", זאת בהתייחס אל המנהיג העליון של משמרות המהפיכה חמינאי.

גם בשאר הערים הגדולות בריב איראן התרחשו מחאות קשות וכבדות נגד השלטון היושב בטהראן ונגד המגבלות שמוטלות עליו.

במהלך המחאות נשים רבות הסירו את כיסוי הראש אותו הן מחוייבות לעטות על פי חוק באיראן, זאת כאקט מחאה על מעצרה ומותה של אמיני.

על פי דיווחים במדינה, המשטרה ביצעה ירי בנשק חם נגד המוחים בעיר סקאז, טענה אליה עדיין לא התייחסו במשמרות המהפיכה, אך בעבר הכחישו שימוש בנשק חם וטענו כי מדובר ב"טרוריסטים".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר