מדבר למגזר החרדי

בנימין נתניהו בריאיון מיוחד ובלעדי לישי כהן | צפו בריאיון המלא

החשש מהפסד הבחירות בשל השאננות בקרב מצביעי 'יהדות התורה' | הסיכוי להשיג 61 | החיכוך עם בן גביר | הסירוב לשתף פעולה עם גנץ | האזהרה מכהנא וקריב והתחייבות לבטל את מיסי ליברמן • ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, בריאיון מיוחד לישי כהן (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חמשה ימים לפתיחת הקלפיות, ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו, מתארח לריאיון מיוחד ב'כיכר השבת' ומדבר על החשש הגדול מפני המצביעים החרדים שלא ייצאו לקלפיות, הסיכוי להשיג 61 אחרי ארבעה מערכות בחירות, החיכוך עם איתמר בן גביר, הסירוב לשבת עם בני גנץ, יוקר המחיה וההסכם בין ישראל ללבנון. צפו בריאיון המלא.

לפני שנדבר על בחירות ופוליטיקה היום הממשלה מאשרת את ההסכם הימי עם לבנון, אתה תכבד את ההסכם הזה?

"אני מחוייב רק לדבר אחד לבטחון ישראל, אני יעשה מה שצריך בדרכי שלי כמו שירשתי הסכמים גרועים ממשלות שמאל קודם לכן וידעתי לטפל בהם אדע גם לטפל בהסכם הזה".

בקואליציה אומרים שהאופוזיציה מותחת ביקורת על הקואליציה בהסכם הזה אבל היא לא באה לשמוע או לא באה לתדרוכים לשמוע מה קורה בתוך ההסכם

"אנחנו לא חלק מהפארסה הזאת הרי הוא לא מביא את זה לכנסת, אם היה מביא את זה לכנסת הייתי הולך לשמוע, הוא מביא מעשה גמור, מעשה כניעה גמור".

"אתה יודע", מוסיף נתניהו: "ביום הראשון שלפיד נכנס ללשכת ראש הממשלה, נסראללה משגר טיל - כטב״מ לעבר אחד מאסדות הגז בשטח שלנו ומלווה את זה באיום ואומר ׳אני אכניע את לפיד שייתן לי את כל מה שאני מבקש׳ והוא נתן לו את כל מה שהוא ביקש, שבע עשרה פעמים לשטח של תל אביב זה לא יאומן, זה הסכם כניעה ברור, ופוגע באמת בכח ההרתעה של מדינת ישראל, אני אדע לטפל בזה בדרך אחראית פי שידעתי לעשות עם הסכמים גרועים אחרים".

אנחנו חמישה ימים לפני הבחירות זה נראה שאתה מודאג מאד

"אני מאד מודאג ואגיד לך יותר מזה, אני מודאג משום שמצביעי הימין, הליכוד, המפלגות החרדיות ואחרים בימין באים להצביע פחות בשיעור מופחת מזה שבאים מצביעי השמאל, יש יותר ימין משמאל במדינה הזאת בפער גדול אבל יש פער גדול בין כמה באים להצביע ולממש את הזכות, ואנינכאן מנצל את ההזדמנות להגיד למצביעי… אם מותר לנקוב בשם המפורש: יהדות התורה, אתם נשארים בבית? אתם באמת רוצים ממשלה עם גלעד קריב?! עם ליברמן, עם אנשים שאין להם שום כבוד לעולם התורה, שרוצים לרמוס את כל מה שאתם אומרים? מתן כהנא? זה מה שאתם רוצים?! אז אם אתם רוצים את זה תשארו בבית".

ראש האופוזיציה נתניהו בריאיון לישי כהן

אתה חושב שזה נכון שמצביעי יהדות התורה מצביעים פחות, שיש להם פחות מוטיבציה?

"חד משמעית, התפרסם סקר שמראה שהם בתחתית הסולם וזה הדהים אותי איך יכול להיות דבר כזה. איך יכול להיות שאנשים שאכפת להם מעולם התורה, שאכפת להם כל הערכים המקודשים של תורת ישראל נשארים בבית

"אם אתה נשאר בבית אתה נותן את הקול לליברמן, אתה נותן את הקול למתן כהנא, לגלעד קריב, אל תשאר בבית בוא להצביע אף אחד לא יישאר בבית - באים להצביע אני אפילו לא אומר להצביע מחל תצביעו יהדות התורה אבל תבואו".

מה אתה שומע בשיחות עם ראשי המפלגות החרדיות בנושא הזה?

"אני חושב שהם מודאגים כמוני והם צריכים להיות מודאגים ואני חושב שצריך להביא כל קול, כי אם כולם יבואו להצביע? אנחנו מנצחים, זה על הקשקש כרגע. ולא באים.. מי ששומע אותי כרגע ומחליט להישאר בבית כי הוא מתוסכל מסיבה כזו או אחרת אתם תהיו הרבה יותר מתוסכלים יום אחרי הבחירות שעוד פעם תקום ממשלת לפיד, ליברמן, מתן כהנא, גלעד קריב. אם זה מה שאתם רוצים?! אל תבואו להצביע, אם אתם כן רוצים למנוע את זה תבואו ותצביעו לאחד ממפלגות הימין - למפלגות החרדיות".

וכאן אני שואל ואת עצמו גם המצביע הממוצע, אנחנו במערכת בחירות חמישית למה הפעם דווקא יש סיכוי להשיג את ה61 אם בארבעה ממערכות הבחירות הקודמות זה לא קרה?

"כי במערכת הבחירות האחרונה היינו בסקרים בעת הזאת חמישים ושלושה מנדטים בלבד אז באמת לא היה לנו סיכוי, היום אנחנו על הקשקש וכל הסקרים מראים את זה, אנחנו בשישים - שישים וחצי, והשאלה לאן יזוז המנדט הנוסף, אם יזוז ימינה ואז תקום ממשלה לתפארת המדינה היהודית שלנו, או שזה יזוז שמאלה ואז תקבל את המשך הממשלה הישראלית-פלסטינית שתלויה באחים המוסלמים ורומסת את הזהות היהודית שלנו את המורשת היהודית שלנו, אז תחליטו מה אתם רוצים.

|אתה לא יכול להגיד אני נשאר בבית אני לא מחליט, אני שאנן, אתה לא שאנן אתה אתה באמת לא רוצה אותם ואם אתה לא רוצה אותם תצא להצביע ותצביע לאחת המפלגות הימין ותקבל ארבע שנים טובות של ממשלת ימין לאומית - ציונית שגם דואגת למדינת ישראל, לארץ ישראל ולתורת ישראל".

אתה מזכיר הנה שוב את ׳תורת ישראל׳ מה מחבר אותך באמת לציבור החרדי ולתורת ישראל

"זה עמוק בלב, זה לא איזה משהו שאני ממציא זה דבר שאני גדלתי איתו, דבר שבמשך שנים רבות כל שבת קראתי את פרשת השבוע עם בני שהוא בלי עין הרע מבין גדול,

"אני אומר לך את הדברים האלה כי זה מהנפש זה מהשליחות שירשתי מסבי שהיה רב בישראל, מאבי שהיה היסטוריון גדול של תולדות ישראל, מאחי שנפל למען אזרחי ישראל, הדבר הזה הוא בדמי אבל השאלה אם הוא בדמכם אתם לא יכולים להישאר בבית! אתם לא יכולים! אני לא מאמין שמישהו שבאמת אכפת לו הדברים האלה יגיד יש לי תסכול אני שאנן, מישהו פגע בי… מה זה? אנחנו נלחמים פה על המשך המורשת שלנו על עולם התורה שיקר כל כך לכולכם, אנחנו נלחמים על המשך קיומו של עם ישראל אז אתם תשבו עכשיו בבית ותתנו את הממשלה לאחים המוסלמים לליברמן ולכהנא?".

אתה סומך שיום אחרי הבחירות הסיעות החרדיות יהיו איתך יד ביד גם אם לא יושג 61? שמענו את האמירות את הרמיזות של גפני בחודשים האחרונים

"הפוך אני שמעתי אותו מדבר בצורה חד משמעית, באמת אתה חושב שהם יכולים לעשות קואליציה עם ליברמן גלעד קריב ומתן כהנא? נו זה מיותר לגמרי לחשוב ככה אבל מה שכן הם מבינים זה לא הבעיה מה יהיה אחרי הבחירות הבעיה היא אם לא נקבל רוב אז כולנו נשאל איפוא היינו".

ואם לא נקבל רוב אתה שוקל ממשלת אחדות עם בני גנץ?!

"אני לא הולך עם בני גנץ שרוצה בירה פלסטינית".

גם לא לרוטציה?

"רק לא לרוטציה! ולכל דבר אחר, לשום דבר! אני אומר לך בני גנץ זה בירה פלסטינית בירושלים והוא מתהדר בזה שהוא סיכן חיילי גולני לטובת פלסטינים, זה שמאל! ואגב זו לא בושה להיות שמאל זו בושה להסתיר שאתה שמאל, זה בושה להגיד ׳אני אלך עם החרדים כשבעצם אתה מתכוון ללכת עם ליברמן עם לפיד עם מתן כהנא עם מנסור עבאס ועם אחמד טיבי אז תפסיקו לעבוד עלינו.

"אני לא מאמין שהאנשים ששומעים אותנו לא מבינים את זה אבל מה שהם לא מבינים זה שאם הפ לא הולכים ומצביעים זה מה שהם יקבלו".

אתה מדבר שוב על האפשרות שגם אם לא תהיה 61 אתה לא תשב עם בני גנץ, ואתה נשאר כאן בכל מקרה להנהיג את הגוש ואת המחנה ?

"חד משמעית!".

עד ש…? עד שיושג 61?

"עד שאשלים את שליחות למדינת ישראל, להשלים את שליחותי זה אומר קודם לעצור את איראן, להשלים את שליחותי זה להבטיח את בטחון ישראל, להשלים את שליחותי זה גם לשקם את הכלכלה שהם הספיקו להרוס בזמן כל כל קצר.

"תראה מה קורה יש אנשים עם משכנתאות לבטל את המיסים של ליברמן ולבטל את האבסורדים שעשו".

אנחנו עוד רגע נדבר על הנושא הכלכלי אבל הזכרת את איראן, כשאתה עוזב את לשכת ראש הממשלה ושומע את לפיד ובנט בעיקר שאומרים שהם ׳נדהמו׳ לראות מה שקורה מאחורי הקלעים שזה הפוך מכל ההצהרות

"אז אני דווקא שמעתי את גדי אייזנקוט שאומר שאלמלא הדברים שאני הובלתי בעשר השנים האחרונות איראן כבר היתה עם נשק גרעיני מזמן, אז שלא יספרו סיפורים, הם חלשים! הם לא עומדים בפני הלחץ האמריקני.

"אני עמדתי בפני הנשיא אובמה, זה לא קל לעשות וזאת החלטה לא פשוטה, הלכתי לקונגרס האמריקני ודיברתי נגד הסכם גרעין שהביא נשיא אמריקני, איפוא הם ? הכל בשקט הכל בדממה, הכל בציוצים עלובים, אין להם את היכולת להתמודד לא מול הטרור הפלסטיני ולא מול הגרעין האיראני".

שם נוסף שנמצא בכותרות בימים האחרונים זה איתמר בן גביר, מה קרה בין הליכוד לאיתמר בין גביר?

"כלום, אנחנו כמה ימים לפני הבחירות מאגדים את הכוחות ובצדק".

הוא אמר שהוא מבקש סליחה מראש הממשלה לשעבר והוא לא מקבל

"במקרה שוחחתי איתו רק לפני שעה, אבל זה במקרה (מגחך) אבל באופן מעשי עיני לא מרה באף אחד יש לנו שותפות נאמנה, בן גביר וסמוטריץ בכל מקרה יהיו שרים בממשלה שלי וכל אחד מבין את זה.

"אבל יש דבר אחד, ללפיד יש תכנית, הנה התכנית שלו - לפיד אומר ככה: אם אני - יש עתיד תמשיך לעלות והיא עולה… והליכוד יירד ויהיה פער של מנדט אחד או שניים, אני אדרוש, וגם יש סיכוי שיקבל… את המנדט להרכיב את הממשלה".

גם אם תשיג 61?

"יהיה לו יותר קשה אבל הוא אומר לעצמו גם זה, ואולי הוא יצליח גם להוריד, אז הוא מעוניין קודם כל ש׳הליכוד׳ יהיה קטן ולא אכפת לו שיילכו קולות לימין.

אנחנו מדברים על יוקר המחיה לא מעט מה ראש הממשלה לשעבר נתניהו והליכוד יכולים לתת בשורה לציבור שלא היה עד כה

"קודם כל היה, לפני שלפיד והממשלה החובבנית והפאשלונרית הזאת עלתה, מדד המחירים לצרכן, האינפלציה היתה חצי אחוז לשנה במשך שנים, רק הם הגיעו וקפץ כמעט פי עשרה לארבעה וחצי אחוז! אתם מרגישים את זה בסופרמרקט, עגלה עולה פתאום 1000 שקל! אנשים לא גומרים את החודש, אנשים נאנקים תחת מחירי הדיור שעלו ב19% בשנה אחת.

"ואני רוצה להגיד לך, לנו יש תכנית מגובשת, קודם כל אני עוצר את האינפלציה, אני מקפיא את מחירי הארנונה, דלק, המים, החשמל, בשנה אחת".

אמרת גם שאתה מקפיא את המשכנתאות

"לא המשכנתאות, התכוונתי לארנונה, הדבר הדני וזה חשוב - אני נותן חינוך חינם, זו בשורה ענקית לציבור שיש לו הרבה ילדים, לציבור החרדי יש לו הרבה ילדים כמו גם לאחרים, מגיל 0-3 חינוך חינם עשיתי את זה כבר מגיל 4-6 ואעשה את זה גם כאן, הקלה אדירה למשפחות והדבר השלישי ולא פחות חשוב, יש 300,000 דירות מוכנות לשיווק, מתוכננות, הכל מוכן, זה תקוע בריב בין הרשויות המקומיות לאוצר.

"אני פותר את הפלונטר הזה, הראשי ערים אומרים ׳אנחנו לא נבנה ביישוב שלנו׳ נתקע בלי ביוב בלי דרכי גישה בלי בתי כנסת בלי מתנ"סים וכו׳. אני אומר להם "לא תתקעו" כי האוצר אומר להם ׳קודם תבנו ואחר כל ניתן לכם׳ אני אומר ׳קודם ניתן להם ונשחרר 300,000 דירות, משו! בשורה!

"אבל אם לא עושים את זה המשכנתאות ימשיכו לעלות והמחירים ימשיכו לעלות, אנשים לא יוכלו לגמור את השבוע לא את החודש ואם אתם רוצים לשנות את זה אז מצביעים לי!".

החרדי הממוצע גם סובל ממס על השתיה המתוקה ועל החד פעמי, אתה מתחייב לבטל את זה ?

"תענוג לבטל את זה! אחת הפעולות הראשונות אני בכלל באופן עקרוני נגד העלאות מיסים, אבל אלה מיסים אכזריים, לממשלה הזאת אין חמלה, ובכוונה הם מיקדו את זה על השכבות החלשות ועל הציבור החרדי.

"אין להם חמלה ורגש של שותפות, הם מדברים על אחדות ומדברים על כך שיקחו את הציבור החרדי יחד איתי במריצה למזבלה, ככה הם מדברים וככה הם חושבים, קוראים לנו בוטים, קוראים לנו בבונים, קוראים לנו מנשקי קמיעות, ובבוז הם אומרים את זה. נו באמת… מי שרוצה אותם לא יבוא לקלפי מי שרוצה אותנו שיבוא להצביע".

אבל יש התחייבות ממך לביטול המס הזה ?

"חד משמעית".

ומה אתה אומר לאלה שאומרים שזה סך הכל נועד להגן על הבריאות שלנו

"אז תודה רבה אני נותן לאזרחים להחליט על הבריאות של עצמם ולא להביא את זה מממשלת שמאל מלמעלה את התכתיבים הטרוניים האלה התנשאות הנוראה הזאת, על ריק! אלה אנשים שבשר מבשרינו אנשים ששומרים על גחלת המורשת שלנו אני לא יכול לסבול את זה אני לא יכול לסבול את ההתנשאות הזאת ועוד בשל הממלכתיות".

אתה מצליח להבין מה עובר על איווט ליברמן האיש ששיתף פעולה גם עם בנימין נתניהו וגם עם הציבור החרדי והפך היום לאוייב הפוליטי המרכזי גם של החרדים וגם שלך?

"ושל מדינת ישראל במובן שאני מבין באינטרסים האמיתיים שלה למשל סיפר הכתב מג׳אדלה שהוא ממולח מאד ומכיר את העניינים במגזר הוא אמר שליברמן היום היא השר הפעיל ביותר למען אחמד טיסי ומנסור עבאס בממשלה.

"אז אם רוצים ממשלה כזאת של ליברמן לפיד קריב מתן כהנא וחבריהם ומרץ והעבודה, מי שרוצה את זה שיצביע או יותר נכון לא יבוא להצביע.

אתה חוזר ואומר תמיד ׳האדישות ברחוב חרדי׳…

"האדישות ברחוב החרדי יכולה להפיל את ממשלת הימין ולהמליך ממשלה ישראלית-פלסטינית שניה. תקשיבו לי טוב אני לא סתם אומר את זה אחרי הבחירות תקומו ותשאלו את עצמכם למה לא באנו להצביע כי הבחירות האלה יילכו על אלף אלפיים קולות, מי יודע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר