יהדות התורה נחלשת

סקר: לפיד מזנק על חשבון ליברמן ומיכאלי; אין רוב לימין

על פי הסקר, אין הכרעה בבחירות שכן יש תיקו בין הגושים, העומדים על 60 מנדטים. עם זאת, בגוש מפלגות השמאל-ערבים יש 4 מפלגות המתנדנדות על גבול אחוז החסימה (פוליטי)

(צילום: Yoav Dudkevitch/POOL)

סקר מכון פנאלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר המתפרסם היום (שישי) בעיתון "מעריב־סופהשבוע", צופה שלאף אחד משני הגושים אין כרגע יכולת להרכיב ממשלה.

על פי הסקר, גם גוש מפלגות הימין-חרדים בהובלת בנימין נתניהו וגם גוש מפלגות השמאל-ערבים בהובלת יאיר לפיד, מקבלים 60 מנדטים - ולכן נרשם תיקו ואין הכרעה.

עם זאת, ארבע מפלגות במחנה המתנגדים לנתניהו - מרצ, העבודה, רע"ם וחד"ש־תע"ל - נמצאות באזור הסכנה, וכל נפילה של אחת או יותר אל מתחת לאחוז החסימה, תביא להכרעה לטובת הימין.

לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 31 מנדטים, יש עתיד אחריה עם 25 מנדטים, הציונות הדתית עם 14 והמחנה הממלכתי עם 12 מנדטים.

בגזרת המפלגות החרדיות: ש"ס עם 9 מנדטים לעומת יהדות התורה הנחלשת משמעותית ומקבלת 6 מנדטים בלבד.

בהמשך רשימת המפלגות: ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, מרצ עם 5, ומפלגות העבודה, חד"ש-תע"ל ורע"מ עם 4 מנדטים לכל מפלגה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת מפלגת הבית היהודי בראשות איילת שקד, אך היא מתחזקת ל־2.1%. עוד מתחת לקו האדום בל"ד, עם עלייה מתונה ל־1.8%, המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה - 1.2%, חופש כלכלי בראשות אביר קארה - 0.7%, וצעירים בוערים בראשות הדר מוכתר עם 0.3%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר