סקר מגמות הצבעה

שקד תעבור את אחוז החסימה? מחקר מציג מגמה מעניינת על תוצאות הבחירות

מחקר מגמות שערך מכון מחקר אסטרטגי טוען שמפלגת הבית היהודי מתחזקת ועשויה לעבור את אחוז החסימה. הערבים לא ינהרו לקלפיות, המצביעים האסטרטגיים עוזבים את יש עתיד והכל תלוי באחוזי ההצבעה במעוזי מפלגות הימין - האם יצביעו ויכריעו (פוליטי)

(צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

חברת Labs Political של הפרשן והחוקר שמואל ואזנה, מפרסמת מחקר העוקב אחרי מגמת ההצבעה לקראת יום הבחירות וטוען כי זיהה בימים האחרונים מגמת עליה חדה בתמיכה בבית היהודי.

לפי המחקר, המתבסס על עשרות אלפי משיבים שונים בכל דגימה ומציג בזמן אמת השפעות של אירועים ושינויי מגמה, המגמה החדשה ככל הנראה מעבירה את איילת שקד מעבר לאחוז החסימה.

ניתוח ראשוני של מקור התומכים החדשים מלמד שמדובר בתומכי ימינה שעזבו כשבנט פרש מראשות הממשלה וכעת חלקם חוזרים לתמוך באיילת שקד.

נראה שהצהרותיה החד משמעיות של שקד שאינה מתכוונת לפרוש לפני הבחירות שכנעו חלק מהבוחרים לתמוך בה. בנוסף, ההתקפות הברוטאליות נגדה מכיוון הליכוד מביאים לתוצאה הפוכה ומעודדים בוחרים מתלבטים להעביר אליה את תמיכתם. אם תצליח שקד לשמור על המגמה הזו עד ליום הבחירות היא עוברת את אחוז החסימה.

עוד נכתב כי הציונות הדתית ממשיכה לסחוב קולות ממפלגת הליכוד, וכי למרות שכל הקולות נשארים בתוך הגוש, יש לכך השפעה לגבי דרישות התיקים בממשלה הבאה.

במחקר מציינים כי את השבוע האחרון לפני הבחירות פתחה יש עתיד במגמת עליה בתמיכה, על חשבון מפלגות העבודה ומרצ החברות אתה בגוש. בסוף השבוע אנו רואים ירידה במגמת התמיכה ונדידה של קולות חזרה למפלגות העבודה ומרצ.

נראה שקמפיין הבלימה של מרצ והעבודה נגד מסר "המפלגה הגדולה" של יש עתיד השפיע על הבוחרים ה"אסטרטגיים" שחזרו לתמוך במפלגות הקטנות יותר מחשש שייפגעו ואולי אף לא יעברו את אחוז החסימה.

העבודה ומרצ. שתי המפלגות חולקות מאגר בוחרים משותף המעבירים את תמיכתם מאחת לשניה בהתאם למצב המפלגות בסקרים. בשבוע האחרון מרצ שידרה מצוקה גדולה יותר ולפיכך היא גם מקבלת יותר תמיכה מקהל זה.

התמונה הכללית היא שאין הכרעה בין הגושים ותנודה קלה לכאן או לכאן יכולה להכריע אם מי מהצדדים יוכל להקים ממשלה לאחר הבחירות או שאנו נדונים לסיבוב שישי.

לסיום נכתב במחקר כי נראה שאחוזי ההצבעה במגזר הערבי יהיו הפעם נמוכים מאוד. לפיכך יוכרעו תוצאות הבחירות לפי אחוז ההצבעה של מצביעי הליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר