תחת חושך כבד:

נכתבו אותיות לספר תורה שישמש חיילים אוקראינים בחזית

בזמן הפסקות החשמל בקייב, נכתבו האותיות האחרונות בספר תורה חדש ומהודר שיגיע לחיילים אוקראינים-יהודים הנמצאים בחזית (עולם חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: ללא)

מרגש: ביום חמישי האחרון נכתבו בחשיכה מוחלטת אותיות לספר תורה חדש שישמש חיילים יהודים אוקראינים הנלחמים בחזית במלחמה מול רוסיה.

האותיות כאמור, נכתבו בזמן שלא היה חשמל במקום, זאת אחרי שרוסיה הפגיזה תחנות כח שונות ברחבי אוקראינה מה שמצמצם את יכולת המדינה לספק חשמל תקין ורציף.

רב צבא אוקראינה, הרב הלל כהן, אומר ל'כיכר השבת': "מתחילת המלחמה פונים עוד ועוד חיילים לקבלת כל דבר דתי, בעיקר סידורים ותפילין."

מעמד כתיבת האותיות בחושך מוחלט בשל ההפגזה האוקראינית

עוד סיפר: "אמרתי שאני צריך לעשות משהו לזכות וטובתם ולפני ראש השנה עשיתי שבת עם חיילים בחזית - והיינו צריכים לסחוב ספר תורה והיינו בלי. זה דבר שאצלי הוא בל יעבור".

החיסרון של ספר תורה גרם לו לפעול לאתר ספר תורה: "התחלתי לחפש ספר - ויהודי יקר תרם ספר תורה קטן - 24 ס"מ, מהודר, שיהיה לזכות החיילים וכשאנחנו עושים שבתות עם למעלה ממניין אפשר לקורא בתורה".

הכנסת ספר התורה אמורה להתקיים לאחר שלהבות המלחמה ידעכו מעט ויוכלו להגיע חיילים יהודים אוקראינים יחד עם רבנים צבאיים מצבאות שונים בעולם.

באירוע הגיע גם יהודי לרב כהן כדי לקבל תפילין ולהניחם בפעם הראשונה בחייו - זאת אחרי שהרב כהן ביקר בביתה של ניצולת שואה יהודייה שביתה הופגז על ידי מל"ט איראני. בפגישה בין השניים, סיפרה ניצולת השואה כי יש לה שני נכדים יהודים שמשרתים בצבא אוקראינה.

חילוץ ניצולת השואה מהבית שהופגז (צילום: שירותי החירום באוקראינה)

אחד מהם, הגיע אל הכנסת ספר התורה: "הם ידעו מה זה תפילין" תיאר הרב כהן ואמר: "אבל הם מעולם לאהניחו. זה היה אירוע מרגש מאוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר