לע"נ השליח הצעיר

בקור ולאור נרות: המחווה של יהודי קייב לנער שנהרג בתאונה

יואל דוד לנאו ז"ל, נהרג באופן טראגי ביום רביעי בירושלים. יואל ומשפחתו עלו לאחר תחילת המלחמה מאוקראינה לישראל, והיהודים בקייב, התאספו השבת לזכרו של יואל ז"ל (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הכינוס בקייב לעילוי נשמתו (צילום: ללא קרדיט)

120 מיהודי קייב הגיעו בליל שבת האחרונה לתפילות וסעודות השבת בבית חב"ד במזרח קייב. הן התקיימו לעילוי נשמתו של הילד יואל דוד לנאו ז"ל שהיה מבאי בית הכנסת וקיפד את חייו ביום רביעי שעבר כאשר נדרס למוות בתאונה קטלנית בירושלים.

הוריו של יואל דוד, הרב דניאל ונחמה לנאו, היו עד תחילת המלחמה משלוחי חב"ד במזרח קייב בבית חב"ד האזורי שאותו מפעיל הרב מרדכי (מוטי) לבנהרץ.

בשל הטרגדיה הקשה החליט הרב לבנהרץ להזמין את יהודי הקהילה להתאחד יחד בתפילות וסעודות השבת לעילוי נשמת יואל דוד ז"ל.

למרות שקייב נמצאת בעלטה ברוב שעות היום החליטו רבים ממתפללי בית הכנסת להגיע ולהתאחד יחד לעילוי נשמתו של הילד שכה נגע ללבם ואף פעל עימם בחגי תשרי האחרונים יחד עם אביו.

הרב לבנהרץ מספר ל'כיכר השבת: "תפילת ליל שבת והסעודה התקיימו לאור נרות, כי יש פה הפסקות חשמל רבות בעקבות ההפצצות על תחנות הכוח. היה חשוך וקר אבל האחדות הנפלאה של כל מי שטרח להגיע למקום, והפעולות הטובות שהתקבלו לעילוי נשמתו האירו וחיממו".

שליח חב"ד הרב מאיר סטמבלר אומר: "לא נפסיק שום פעילות בגלל הבעיות בחשמל ואנחנו בטוחים שהמצב הבלתי נסבל הזה הוא מהרגעים האחרונים של הגלות ושבקרוב נזכה לביאת משיח שיביא שלום לעולם כולו".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', יואל דוד ז"ל, הוא הנער שנהרג בתאונה הקשה עם משאית בטון, ביום רביעי בשכונת גאולה בירושלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר