יממה לבחירות

קרוב מידי לאחוז החסימה: זה הצעד הנואש של מנסור עבאס

קמפיין געוואלד נוסח עבאס? במפלגה הערבית מעריכים שחסרים להם כמה אלפי קולות כדי לעבור את אחוז החסימה ומחליטים על צעד חריג (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נואש? עבאס (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

במפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס, שבסקרים מקבלת 4 מנדטים, חוששים לא לעבור את אחוז החסימה ומנסים לפנות בצעד חריג אל הציבור היהודי במדינה שיצביע להם. כך לפי דיווח של כתב חדשות 12 מוחמד מג'אדלה.

אמש דיווח מג'אדלה כי במפלגה מעריכים שחסר להם כמה אלפי קולות כדי להבטיח את מעבר אחוז החסימה ומתקשים לעלות בחברה הערבית בגלל הקמפיינים הסמויים לדיכוי ההצבעה.

לפני מספר ימים הודיעו מפלגות חד"ש תע"ל בהודעה רשמית לציבור הערבי: "אנחנו בסכנה לא לעבור את אחוז החסימה בגלל קמפיין ההסתה של הליכוד נגדנו והקמפיין של בל"ד שמכוון לשתות את הקולות שלנו".

אתמול הודיעו במפלגת בל"ד כי לדבריהם אחוזי ההצבעה בחברה הערבית חצו את קו 50%. "לבל״ד חסרים כמה אלפי קולות כדי לעבור. חד״ש ורע״ם מנסים לדכא את ההצבעה בחברה הערבית לאחר שהבטיחו ייצוג 8 מנדטים", מסרו מבל"ד.

"ישנו שת״פ מוזר בין חד״ש לרע״ם לעצור אל מגמת העלייה מעבר ל 50%. אנו קוראים לציבור הערבי לצאת ולהצביע בהמונו בכדי להכניס 4 מנדים של בל״ד ולהשיג ייצוג של 12 מנדטים לחברה הערבית בכנסת הבאה". כך מבל"ד.

כאמור, במרבית הסקרים שפורסמו מאז סגירת הרשימות לכנסת, נמצאות שתי המפלגות הערביות הגדולות, רע"מ וחד"ש תע"ל כפסע מאחוז החסימה עם 4 מנדטים. הבחירות, במובן מסוים, יוכרעו על פי אחוזי ההצבעה בציבור הערבי. מפלגת בל"ד הקיצונית יותר לא עוברת בסקרים את אחוז החסימה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר