פרטים חדשים

שיא של פיגועים ונרצחים מאז 2015 • נחשף: המחבל בחן את זירת הפיגוע במשך כחודש

שעות אחרי פיגוע הדריסה בצומת אלמוג, ופרטים חדשים נחשפים: במשך כחודש נהג המחבל להגיע בכל יום לזירה שבה ביצע את הפיגוע ונחשד כתימהוני • דריכות במערכת הביטחון מפיגוע ביום הבחירות • שיא של פיגועים ונרצחים מאז אינתיפאדת הסכינים (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
זירת הפיגוע, אתמול (צילום: Jamal Awad/Flash90)

דריכות במערכת הביטחון מפיגועי חיקוי ונקם ברחבי הארץ. ביממה האחרונה (מוצאי שבת ויום ראשון) התרחשו שני פיגועי טרור בהפרש של פחות מ-24 שעות - פיגוע ירי קשה בקריית ארבע, בו נרצח רונן חנניה הי"ד, ופיגוע ירי בצומת אלמוג.

לפי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' הבוקר, שנת 2022 שוברת שיא מפוקפק של נרצחים ופיגועים מאז אינתיפאדת הסכינים בשנת 2015. השנה הלועזית עדיין לא הסתיימה ובמהלכה נרצחו 25 איש ב-2,204 פיגועי טרור.

אתמול דווח ב'כאן חדשות' כי במערכת הביטחון התקבלו בתחילת השבוע כמעט מאה התראות על פיגועים מדובר במספר שיא בשנה האחרונה. במערכת הביטחון חוששים במיוחד מפיגוע ביום הבחירות.

בתוך כך, נחשפו ב'כאן חדשות' פרטים חדשים מפיגוע הירי אמש בצומת אלמוג. לפי הדיווח המחבל שביצע את הפיגוע התכונן אליו במשך יותר מחודש. הוא נהג להגיע למקום מידי יום. המחבל נהג לשהות ברכבו לעיתים במשך כשעתיים ונחשד כתימהוני.

בינתיים הפצועים בפיגוע שוחררו לבתיהם. שני חיילים מאושפזים בבתי החולים במצב קל עד בינוני. מצבו של עופר אוחנה, הפצוע מפיגוע הירי בקרית ארבע במוצאי שבת, משתפר אך מוסיף להיות קשה. בבית החולים מסרו כי הוא מתחיל לשוב להכרה.

בכיות בהלוויה

אתמול בשעת צהרים הובא למנוחות הקדוש רונן חנניה הי"ד. במהלך הלוויה ספד לו הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, וכן בני משפחתו.

ההלוויה, אתמול (צילום: חיים גולדברג)

אלמנתו אמרה בבכי: "הוא היה אדם כל כך טוב. אוהב לעזור לכל לאחד ואחד, אדם עם עין טובה, איזה בן אדם אציל נפש היה..."

היא הוסיפה: "הוא היה טוב לי ולבן שלי. אני לא כועסת עליו - רק קשה לי לקבל את זה (את הבשורה), ואני אומרת תודה רבה להשם מאה פעמים שהבן שלי ניצל. שלפחות יש לי את הילד שלי".

בנו ספד גם כן ואמר: "אבא יקר, אני לא מאמין שאני במעמד כזה - אבל הקב"ה עשה לי נס. נס ענק שהשאיר אותי בחיים. רבי יוסף קארו רצה למות על קידוש השם. ולא רצו בשמיים ואמרו לו שלא יזכה למות עכל קידוש השם.

אבל אבא, אתה זכית למות על קידוש השם. אני קורא מעל במה זו לכל ממשלת ישראל- לעשות הכל כדי להבטיח שלא יקרה שוב - הם רוצים להרוג את כולנו - הם מקדשים את המוות ואת החיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר