בחירות 2022

בבית ה'חוזר' מחב"ד מכחישים: "לא התייחס למפלגה ספציפית"

אחרי שפרשנויות לדבריו שהוקלטו הופצו בקרב הציבור, מקורבי הגאון רבי יהודה לייב שפירא מחב"ד מבהירים כי לא התכוון למפלגה ספציפית (חרדי)

שלמה מן | כיכר השבת |
הגרי"ל שפירא (צילום: מאיר אלפסי)

מקורביו של הגאון רבי יהודה לייב שפירא, החוזר של הרבי מחב"ד וראש ישיבת ליובאוויטש במיאמי, מתייחסים לפרשנויות שופצו בשמו לאחר שהוקלט, ולפיהן התכוון לשלול הצבעה למפלגה מסוימת - ומזימים את הדברים.

"כפי שנשמע בהקלטה הרב אינו מתערב בפוליטיקה ורק הבהיר את דעת הרבי זי"ע שחובה לצאת ולהצביע לרשימה החרדית ביותר, בפרט לאחר שה'קנאים' בחוצפה רבה הוציאו פרסומים שדעת הרבי שאין להצביע בבחירות", הבהירו מקורבי החוזר.

הדברים מגיעים לאחר שבבהקלטה שהתפרסמה נשמע ה'חוזר' של הרבי מחב"ד, הגאון רבי יהודה לייב שפירא, מתייחס לבחירות ולכך שצריך להצביע למפלגות החרדיות ביותר בלי "פשטלאך".

במקומות שונים התפרסמו פרשנויות לדברי ה'חוזר' הטוענות שהוא מתכוון לשלול מפלגה ספציפית, ומקורביו כאמור ממהרים להכחיש את הדברים.

בחב"ד, שאינה מזדהה פוליטית עם רשימה מסוימת, מרבים לצטט את הוראתו של הרבי זי"ע כי יש להצביע למפלגה "חרדית ביותר". למילים אלו ניתנו שורה של פרשנויות לאורך השנים בידי חסידים מסוימים. גם את ראש הישיבה ואת החוזר ניסו לגרור לתוך אותן פרשנויות - וכעת מבהיר כי כאמור לא התכוון לשום מפלגה ספציפית אלא קרא שיצביעו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר