שלושה שוטרים נפצעו | תיעוד

פיגוע דקירה בירושלים: מחבל ניסה לדקור שוטרים ונוטרל; "דמדומי ממשלת גנץ"

המתיחות הביטחונית: ערבי-ישראלי תושב בית חנינא, הגיע הבוקר לעיר העתיקה בירושלים וניסה לדקור שוטרים שהיו במקום. השוטרים ירו בו ונטרלו אותו. שני שוטרים נפצעו בדרגות שונות | שערי הר הבית והעיר העתיקה נסגרו | בן גביר: "הגיע הזמן להחזיר את הביטחון לרחובות" (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
זירת הפיגוע, היום - ופינוי הפצועים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מעט לאחר השעה 09:00, הבוקר (שלישי) חשוד דקר שוטרים ברחוב הגיע שבעיר העתיקה בירושלים. המחבל - ישראלי בן 20 תושב בית חנינא, נורה ונוטרל.

השוטרים שהיו במקום הצליחו לנטרל את המחבל החשוד ושערי הר הבית והעיר העתיקה נסגרו בשעה זו. שלושה שוטרים שנפצעו מהפיגוע, פונו לבית החולים מרחבת הכותל המערבי.

פינוי הפצועים (חיים גולדברג)

מהמשטרה נמסר: "בסמוך לשעה 09:15 הגיע חשוד מכיוון שער שכם לרובע המוסלמי בעיר העתיקה בירושלים. כוח משטרה של מחוז ירושלים ולוחמי מג״ב המוצב בהצטלבות של רחוב הגיא ומעלה המדרשה החל בבדיקתו לאחר שעורר את חשדם של השוטרים במקום. במהלך בדיקת החשוד, הוא שלף סכין ודקר את אחד השוטרים בפלג גופו העליון. שני שוטרים ביצעו ירי לעבר המחבל וניטרלו אותו במקום, ובהמשך נקבע מותו.

"כתוצאה מפיגוע הדקירה נפגעו שלושה שוטרים - שניים באורח קל ומטופלים בשטח ואחד נוסף באורח קל-בינוני שפונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. האזור נסגר לתנועת הולכי רגל לטובת המשך הטיפול בזירה".

דקות לאחר הפיגוע - הזירה בה התרחשה הדקירה (חיים גולדברג)

ממינהלת הר הבית נמסר: "פיגוע הדקירה התרחש ברחוב הגיא שברובע המוסלמי. לא בהר הבית. ליהודים ולמבקרים בהר הבית שלום. המשטרה הוציאה את כולם מהר הבית בנוהל פיגוע בעיר העתיקה, שערי הר הבית, ושערי העיר העתיקה, נסגרו לכניסה מטעמי בטחון עד לסיום האירוע, כמו בכל פיגוע שמתרחש בעיר העתיקה. מינהלת הר הבית משגרת ברכת רפואה שלימה לשוטרים שנפגעו, עם תודות לגיבורים שמאבטחים את באי העיר העתיקה והר הבית בכלל תוך סיכון עצמי מוגבר במסירות יום יומית".

מ'שערי צדק' נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק פונו שני פצועים מפיגוע הדקירה בעיר העתיקה. שני הפצועים יציבים ובהכרה מלאה. פצוע אחד עם פצע דקירה בפלג גוף עליון, ופצוע שני עם פצע ירי בפלג גוף תחתון. לאחר הערכה ראשונית הועברו לבדיקות הדמיה".

יחיאל שטרן חובש איחוד הצלה מסר: "הענקתי סיוע לשני פצועים קל בהכרה מלאה. לאחר מכן הם פונו להמשך קבלת טיפול רפואי בבית החולים".

ממד"א נמסר: "התקבל דיווח על פצוע מדקירה סמוך לשער הברזל שהובאו לרחבת הכותל בעיר העתיקה בירושלים. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח שערי צדק גבר כבן 30 במצב קל-בינוני בהכרה מלאה. פצוע נוסף כבן 25 עם פציעה בגפיים במצב קל מטופל במקום".

חובש רפואת חירום במד"א שלו דוד ניסים פור סיפר: "הייתי במהלך לימודים בישיבה כשקיבלתי את הדיווח על הפיגוע ומיד יצאתי לשער המג'לס עם ציוד רפואי שיש לי באופן קבוע ככונן מד"א. במקום היו 2 פצועים בהכרה מלאה, גבר שסבל מפצע דקירה בגופו ופצוע נוסף עם פציעה בגפיים. הענקנו להם טיפול רפואי ראשוני שכלל עצירת דימומים וחבישות והוצאנו אותם לרחבת הכותל שם חברנו עם ניידות טיפול נמרץ של מד"א שהמשיכו את הטיפול הרפואי ופינו את שני הפצועים לבית החולים כשמצבו של אחד בינוני והשני קל."

מטעם ארגון זק"א נמסר: "התקבל דיווח ראשוני, על אירוע פעילות חבלנית עוינת בשער הברזל בעיר העתיקה בירושלים, שוטר נורה ברגלו מירי כוחותינו במהלך נטרול המחבל ונפצע - שוטר נוסף נפצע בגבו כתוצאה מדקירת המחבל. מצבם מוגדר בשלב זה קל עד בינוני".

בזמן הפיגוע (צילום: 27א')

חבר הכנסת בן גביר הגיב על הפיגוע: "דמדומי ממשלת גנץ לפיד מסתיימים בעוד פיגוע דקירה. הגיע הזמן להחזיר את הביטחון לרחובות, הגיע הזמן לעשות פה סדר, הגיע הזמן שיהיה כאן בעל בית, הגיע הזמן שמחבל שיוצא לבצע פיגוע יחוסל! שולח איחולי רפואה שלמה ומתפלל להחלמת הפצועים".

מתנועת 'חוזרים להר' נמסר: "הערבים ממשיכים להלחם איתנו על הר הבית משום שהם מבינים את חשביתו. הגיע הזמן שמדינת ישראל תשכיל להבין אף היא את חשיבתו של ההר לעם היהודי ותפעל ביד קשה כנגד כל מי שמנסה לפגוע בחזרת עם ישראל אל הר הבית והמקדש. אנו קוראים לכלל השותפים בממשלה הבאה ובפרט למפלגת הציונות הדתית להכניס סעיפי ריבונות יהודית בהר הבית בהסכמים הקואליציוניים".

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

זירת האירוע (צילום: דוברות זק״א)
זירת האירוע (צילום: דוברות זק״א)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר