הדיונים בעניין פסקת ההתגברות

גפני: "לא סופר את הביקורת בתקשורת, פסקת ההתגברות תהיה בקווי היסוד לממשלה"

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר בשיחות סגורות כי מפלגתו לא תצטרף לקואליציה בלי התחייבות לפסקת התגברות של 61 חברי כנסת. הדברים באים בצל דיווחים על התקפלות מצדו של ראש הממשלה הנבחר (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבר הכנסת משה גפני אומר בשיחות סגורות כי מפלגתו תסרב להצטרף לקואליציה אם לא תהיה התחייבות לפסקת התגברות ברוב של 61 חברי כנסת.

"לא נכנס לקואליציה בלי התחייבות לפסקת ההתגברות של 61, בקווי יסוד." אמר יו"ר 'דגל התורה' והוסיף: "גם אם בליכוד מפחדים מהתקשורת, אני הפסקתי לספור מה אומרים התקשורת".

עוד אמר ח"כ גפני: "ש׳הארץ׳ ימרח עלי עמוד שלם, זה לא מעניין אותי, נעמוד שפסקת ההתגברות תהיה בקווי היסוד".

דבריו של גפני מגיעים ברקע הדיווחים על כך שראש הממשלה הנבחר נתניהו קיבל "רגליים קרות" מהעברת פסקת ההתגברות.

שלשום (ראשון) במהלך פגישה בין ראש הממשלה הנבחר לחה"כ גפני, ביקש נתניהו את הסכמת גפני להקמת ממשלה בתוך תקופה קצרה כך שהיא תושבע עם השבעת הכנסת, וזה במסגרת הסכם עקרוני על חברות בקואליציה וחלוקת תיקים.

גפני העלה במהלך הפגישה את ההתחייבות שלו לפסקת ההתגברות ונתניהו ביקש לדחות את הנושא לאחר הקמת הממשלה.

אלא של'כיכר השבת' נודע כי גפני היה נחרץ בפגישה והודיע כי לא יסכים להצטרף לקואליציה מבלי שיהיה מסמך חתום על ידי ראשי הגוש המתחייבים להעביר את פסקת ההתגברות בתוך תקופה קצרה לצד ביטול כל רפורמות דת ומדינה, התחייבות לתקציב עבור מערכת החינוך שתהיה במסגרת בסיס תקציב המדינה וביטול המס על החד פעמי ושתיה מתוקה.

לבסוף הפגישה הסתיימה ללא הסכמה וגפני הבהיר שוב כי לא יסכים שהממשלה תוקם בתקופה קצרה ללא הסכם מפורט בנושא.

בסיום הפגישה עם נתניהו, גפני קבע פגישה עם יו"ר 'הציונות הדתית', ח"כ בצלאל סמוטריץ', והשניים נפגשו בכנסת. במהלך הפגישה הקים גפני ציר משותף עם סמוטריץ' וח"כ איתמר בן גביר, יו"ר 'הציונות הדתית'. השלושה העבירו מסר משותף לננתניהו: אין קואליציה ללא התחייבות על חקיקת פסקת ההתגברות.

בכיר ב'יהדות התורה' הסביר ל'כיכר השבת': "אין יכולת למשול מבלי פסקת ההתגברות, גפני הבהיר זאת יותר מפעם אחת. קח לדוגמא את חוק הגיוס, לא נוכל לטפל בנושא הזה ללא פסקת התגברות. חבל שש"ס השאירו לנו את העבודה בנושא, מצפים שייצטרפו לדרישה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר