עשרות מיליונים

אחרי שנשארו בחוץ: אלו החובות של שקד ומרצ למדינה

שבוע וחצי אחרי הבחירות, חשב הכנסת ערך דו"ח בו מפורטים החובות של המפלגות של עברו את אחוז החסימה | איך החובות ישולמו? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, תומר נויברג - פלאש 90)

חשב הכנסת פנה מוקדם יותר היום (חמישי) אל מנהיגות מפלגות 'מרצ' ו'ימינה' עם דו"ח מפורט בו נדרשות המפלגות להחזיר חובות למדינה.

על פי הפרסום של עמית סגל עולה, כי כל אחת משתי המפלגות חייבות 15 מיליון שקלים - בסך הכל 30 מיליון שקלים שהוצאו מקופת המדינה.

במכתב שנשלח למנהיגת מפלגת צל"ש-ימינה איילת שקד, נכתב כי יתרת החוב של המפלגה עומדת על 9.5 מיליון שקלים, אחרי שהמפלגה החזירה חובות בסך 4 מיליון מהלוואה אחרת שקיבלה בסך 13 מיליון.

בנוסף, המפלגה קיבלה מימיון מהמדינה בקרוב ל-8 מיליון שקלים ומכיוון שזכתה בבחירות בקצת יותר מאחוז מקולות הבוחרים, היא זכאית ליחידת מימון אחת. בסך הכל, שקד חייבת 15,800,426 שקלים.

גם מרצ נמצאת עם חוב דומה, זאת אחרי שלקחה הלוואה בסך 11 מיליון שקלים, אחרי החזירה פחות מ-600 אלף. בתוספת ריבית והצמדה, חייבת המפלגה 10,877,526.

בנוסף, קיבלה המפלגה מקדמת לפני הבחירות בקרוב ל-7 מיליון שקלים על פי 6 יחידות מימון, אך מכיוון שלא צלחה את אחוז החסימה היא זכאית ליחידת מימון אחת. בסך הכל, המפלגה חייבת 15,997,526.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר