לאחר שנה וחצי

צעירים חרדים שהותקפו בידי מחבל תובעים פיצויים

שני צעירים חרדים אשר הותקפו בידי מחבל, תושב מזרח ירושלים הגישו כנגדו תביעת פיצויים בסכום של למעלה מ- 200,000 ש"ח (חדשות בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

שני צעירים חרדים אשר הותקפו באזור ירושלים, לפני כשנה וחצי, בידי המחבל סלאח בכיראת, תושב מזרח ירושלים, הגישו תביעה אזרחית נגדו לבית המשפט המחוזי בירושלים. התביעה על סכום של יותר מ- 200,000 ש"ח הוגשה בידי עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו.

מדובר בתביעה נגררת, לאחר הרשעה בפלילים, ואחר שבמסגרת הסדר טיעון, הורשע המחבל בעבירות של איומים ממניע גזעני, מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ומעשה טרור של ניסיון לחבלה חמורה בנסיבות מחמירות. לפני כחצי שנה גזר בימ"ש המחוזי על המחבל עונש של 30 חודשי מאסר בפועל, לצד עונשי מאסר על-תנאי וכן פיצוי בסך 12,000 ש"ח לנפגעי העבירה. בערעור לבימ"ש העליון החמיר בימ"ש את עונשו וגזר עליו 35 חודשי מאסר בפועל.

מקרה התקיפה אירע בחודש אפריל 2021, אז המחבל, סלאח בכיראת, נסע ברכבו יחד עם חבריו, באזור ירושלים, כשהוא וחבריו מחפשים אחר אזרחים יהודים בכדי לתקוף אותם. כשהבחין בצעיר הראשון מבין השניים -בחור ישיבה צעיר, בעל חזות חרדית, האיץ את רכבו לכיוונו במטרה לדרוס אותו, אך הצעיר חמק וניצל מניסיון הדריסה. לאחר מכן המחבל סובב את רכבו והתקרב אליו בשנית, תוך שהוא נוסע בקרבת הצעיר באיטיות. אז, פתח חברו את דלת הרכב, והשליך בחוזקה אבן לעבר הצעיר. האבן פגעה בידו של הצעיר החרדי ושברה את ידו והוא נזקק לקיבוע בסד גבס ולשיקום ממושך.

בהמשך הנסיעה הבחין המחבל בצעירים בעלי חזות יהודית-חרדית, המחבל האט שוב את רכבו ואפשר לחברו להשליך אבן לעבר הצעירים. האבן חלפה סמוך לאחד הצעירים וכמעט פגעה בו.

כעת כאמור, לאחר הרשעתו של המחבל, ובעוד הוא מרצה את עונשו, הגישו שני הצעירים, נפגעי העבירה, תביעה אזרחית כנגדו לבית המשפט המחוזי בירושלים. בתביעה אשר הוגשה באמצעות עו"ד אופיר שטיינר מארגון חוננו, פירט שטיינר את הנזקים אשר נגרמו לידו של הצעיר כתוצאה מפגיעת האבן. בנוסף, מפרטת התביעה את הסבל והכאב בעיקר במישור הנפשי, בעקבות הטראומה שחוו. במסגרת התביעה מבקשים הצעירים מבית המשפט להשית על המחבל גם פיצויים עונשים, בשל העובדה כי המחבל גרם להם את הנזקים מתוך מניע גזעני-לאומני (טרור).

עו"ד אופיר שטיינר מסר לאחר הגשת התביעה "ההליך האזרחי משלים את ההליך הפלילי ומחזק את ההרתעה, תוך הטלת האחריות הכספית על הנזק על המחבל, ומכאן חשיבותו. בשל כך, אנו בארגון חוננו מלווים את נפגעי העבירה באופן צמוד עד למיצוי כלל זכויותיהם ע"פ דין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר