"חשכו עינינו"

ארון הקודש נפרץ, ספרי תורה נגנבו, נקרעו ונזרקו על הקרקע

בבית הכנסת 'בית אליהו' שבראשון לציון נחרדו לגלות כי ארון הקודש נפרץ וספרי תורה עתיקים נגנבו | שאר הספרים נקרעו והתגלגלו על הרצפה (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג)

ארון הקודש בבית הכנסת ״בית אליהו״ בראשון לציון נפרץ בלילה שבין חמישי לשישי וחולל, שלושה ספרי תורה נגנבו בהם שני ספרי תורה עתיקים.

המשטרה פתחה בחקירה ומנסה לאתר את הפורצים. מתפללי בית הכנסת שהגיעו ביום שישי לתפילת שחרית בבית הכנסת התוניסאי "בית אליהו" בראשון לציון, נחרדו לגלות את ארון הקודש פרוץ וספרי תורה קרועים מושלכים על הריצפה וחלק מנרתיקי ספרי התורה מתגוללים ריקים על הרצפה ונזק רב לבית הכנסת.

כוחות משטרה שהוזעקו למקום פתחו בחקירה המקרה וכוחות מז"פ הספו ממצאים במקום בניסיון לאתר את הפורצים. אחד מספרי התורה שנגנב הוא ספר תורה בן כ-180 שנה שהובא לארץ מג'רבה שבתוניסיה וספר התורה השני שנגנב נכתב לפני-79 שנים.

יאיר טרבלסי אחד ממתפללי בית הכסת כתב ברשתות החברתיות: ""על זה היה דווא ליבנו ועל אלה חשכו עינינו"
לקום בבוקר לבשורה ולמראות הללו קשה מאוד לראות והלב לא מאמין שככה אפשר לעשות לבית הכנסת כמה ביזוי כמה עצוב כמה קשה להכיל את הנעשה".

עוד כתב: "לפרוץ ולגנוב ספרי תורה ועוד אחד מהם עם יוחסין של למעלה 180 שנה שהגיע בדרך לא דרך מג'רבה טוניסיה לגנוב זיכרון חרוט בלב לראות פרוכות על הריצפה רימונים וכתרים זרוקים לא יודע אך להעביר את ההרגשה הגרועה שרואים בעינים.
לגנוב ספרי תורה ,עד לאן עוד נגיע אפילו לספר תורה בהיכל אין מנוחה מאחל לאלו שגנבו וביזו את היכל ה' שלא יראו יום טוב בחייהם ובמותם מקוללים הם תמיד לא יסלח לעולם"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר