לראשונה מאז הבחירות

אבו מאזן תוקף את נתניהו: "הוא אדם שלא מאמין בשלום"

יו"ר הרשות הפלסטינית התייחס בריאיון ראשון לתוצאות הבחירות בישראל והאשים את נתניהו כי הוא "אדם שלא מאמין בשלום" (העולם הערבי)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90, חיים גולדברג כיכר השבת)

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן התייחס אמש (ראשון) לראשונה בריאיון לערוץ מצרי לתוצאות הבחירות בישראל ואמר: "אני מכיר טוב את נתניהו עוד משנות ה-90, הוא אדם שלא מאמין בשלום".

עוד אמר נתניהו כי הוא "מאמין שהכיבוש יישאר לעד. אפילו העם הישראלי לא מסכים לזה, וכך גם רבים מהאמריקנים והיהודים באמריקה לא מקבלים את העמדה הזאת

אנחנו צריכים לפעול לאט לאט, ולהכניס לחברה האמריקנית את הנרטיב הפלשתיני. יש לנו אורך נשימה" הוסיף אבו מאזן.

יחד עם זאת, טען כי הרשות תעבוד עם נתניהו: "יש בעיה בינינו לבין ישראל, היא כובשת את אדמתנו ומדינתנו, אבל מי ראש הממשלה שמייצג אותה? נתניהו. וזה אומר שאנחנו נאלצים להתמודד מולו, ובאותו הזמן אנחנו דבקים בעמדותינו ובעקרונותינו".

כזכור, במהלך השבת האחרונה, ועדה של האו"ם הצביעה בעד ההצעה הפלסטינית לחוות דעת דחופה של בית הדין הבינלאומי, במטרה שיקבע כי "הכיבוש" ביהודה ושומרון מהווה "סיפוח".

האישור התקבל ברוב בוועדה המיוחדת של האו"ם לפוליטיקה ולדה-קולוניזציה. 98 מדינות הצביעו בעד, 17 התנגדו, 52 נמנעו.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אמר לאחר האישור כי: "כל מדינה שתמכה בהחלטה עשתה 'וידוא הריגה' לסיכוי לפיוס ותרמה להנצחת הסכסוך".

לדברי ארדן: "על ידי קריאה לערב את בית הדין הבינלאומי לצדק, הפלסטינים מחסלים כל סיכוי לפיוס. זה באמת אבסורד. הפלסטינים דחו כל יוזמת שלום, ועכשיו הם רוצים לערב גוף חיצוני בתירוץ שהקונפליקט לא נפתר אלא הסיבה היחידה לכך שזה לא נפתר היא בגלל דחייתם. באישור הבקשה מבית הדין הבינלאומי לכפות החלטה, ניתן לפלסטינים את התירוץ המושלם להמשיך להחרים את שולחן המשא ומתן כדי להנציח את הסכסוך".

ראש הממשלה, יאיר לפיד, תקף בחריפות את ההחלטה ואמר עם צאת השבת: "ישראל דוחה בתוקף את הצעת ההחלטה הפלסטינית. מדובר שוב, במהלך פלסטיני חד צדדי, החותר תחת עקרונות היסוד לפתרון הסכסוך והעלול לפגוע בכל אפשרות לתהליך עתידי. הפלסטינים מבקשים להחליף משא ומתן בצעדים חד צדדים. הם שוב עושים שימוש באו"ם על מנת לתקוף את ישראל".

לדבריו: "מהלך זה לא ישנה את המציאות בשטח, לא יתרום דבר לעם הפלסטיני, ועלול לגרום להסלמה. תמיכה במהלך הפלסטיני היא פרס לארגוני הטרור והקמפיין האנטי ישראלי".

"אנו קוראים לכלל המדינות שתמכו אתמול בהצעה לשקול את עמדתן בשנית ולהתנגד לה במסגרת ההצבעה בעצרת הכללי. הדרך לפתרון הסכסוך אינה עוברת דרך מסדרונות האו"ם או גופים בינ"ל אחרים", הוסיף לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר