ביסמוט באולפן • צפו

בועז ביסמוט: "אנחנו מחזירים את הסדר: מועצת גדולי התורה - זה בסדר; מועצת השורא - קצת בעייתי"

הניצחון, פסקת ההתגברות, הקשיים בהקמת הממשלה, הגדלת התקציב לאברכים, מינוי בן גביר לשר • הח"כ הנכנס ביסמוט בריאיון לישי כהן (TV)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי. מפיק: איציק אוחנה)

תחילה התייחס ביסמוט לניצחון הימין: "פחדתי להעריך על ניצחון של 64, בין היתר בגלל הסקרים והפרשנים שהסבירו לנו שאין דבר כזה. תמיד אני מפריד בין האולפנים לרחוב".

על הקשיים בהקמת הממשלה אומר ביסמוט: "בואו נרגיע, תהיה קואליציה, יש שאיפות וזה לגיטימי, השותפות רוצה כל אחד את התפקיד הבכיר ביותר. אבל השותפים האלה שמרו מאוד יפה על הגוש ואין שום סיבה היום לבוא ולקלקל, מניח שבסוף נסתדר".

ביסמוט מתייחס לחוק פסקת ההתגברות ואומר: "אני לא חסיד של הפתרון בשלוף. רפורמות במערכת המשפט יהיו, פסקת ההתגברות האם זה דבר פסול? הרי אהרן ברק והנשיאה חיות אמרו שזה ראוי. כל הסיפור זה איזונים. פסקת ההתגברות תהיה והשאלה באיזה רוב, נעשה את זה בצורה חכמה".

ביסמוט מתייחס לסיקור בתקשורת ואומר: "לא באנו לנקום, באנו כדי למשול. עם כל הכבוד לא צריך כל הזמן לפעול על פי 'מה יגידו', מצד שני הימין תמיד היה נאור, גם אנשי הדת. הצד המגדף והמחרים קורא לעצמו 'ממלכתי', מה אני אומר? הדמוקרטיה ניצחה. אני בא מהתקשורת, אני חושב שלתקשורת יש תקפיד חשוב מאוד, אבל הייתי מציע לתקשורת - מה יש לתקשורת? זו האמינות שלה. התקשורת בשנים האחרונות קצת הגזימה".

ח"כ בועז ביסמוט בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

ביסמוט מתייחס להגדלת תקציבי האברכים: "מה זה לתמוך? הציבור החרדי הוא השותף שלי, אנחנו מדינה יהודית, עד הרצל הציבור החרדי שימר על היהדות. זה שבארץ הגענו למצב שאם אתה ממתין להחלטת מועצת השורא זה בסדר אבל למועצת גדולי התורה זה לא בסדר, אנחנו מסדרים את זה - מועצת גדולי התורה זה בסדר, מועצת השורא זה קצת בעייתי. כל הסיפור בגדול זה לנגח את נתניהו".

באשר לדרישות בנושא דת ומדינה של הסיעות החרדיות אומר ביסמוט: "לגבי רפורמות הכשרות ורפורמת הגיור, אנשים מצפים ממני להקל כמי נשוי לגיורת, אין דבר כזה להקל בהלכה, בהלכה היהודית לא נוגעים. ביחסי הדת ומדינה יש כיבוד הדדי. למשל בנושא תחבורה ציבורית בשבת התשובה היא לא, אנחנו מדינה יהודית, אני רוצה לשמור על הצביון היהודי שלנו".

על המינוי הצפוי של איתמר בן גביר לשר בכיר בממשלה הוא אומר: "בן גביר עבר באמת שינוי, אני מאמין לו, הוא הולך להיות שר מצוין. אמרתי גם שבשנה הבאה, כשהוא יהיה שר בממשלת ישראל, אני מצפה ממנו שלא יגיע לאזכרה של הרב כהנא".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר