פרטים חדשים

המחדל בכניסה, מרחץ הדמים האכזרי וקרב היריות שחיסל את המחבל • חקירה ראשונית

כך אירע הפיגוע המחריד באריאל שלב אחר שלב. 'כיכר השבת' עם פרטים מהחקירה הראשונית • המחדל בדקות הפיגוע הראשונות, הדקירות האכזריות בכמה זירות, גניבת הרכב מהפצוע, הנסיעה בכביש נגד כיוון התנועה - וקרב היריות שבסיומו חוסל המחבל (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
משמאל: הרכב שבו דהר המחבל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

מרחץ הדמים באריאל: במערכת הביטחון חוקרים את הפיגוע הקשה שאירע היום (שלישי) בצומת אריאל. בתוך כך נחשפים פרטים חדשים על מסלול הדמים האכזרי של המחבל.

תחילה הגיע המחבל אל שער הכניסה לאזור התעשייה אריאל. במקום נכחו מאבטחים. המחבל שלף את הסכין שלו והחל לדקור את אחד המאבטחים, שבאותו הזמן היה מחוץ לביתן השמירה - ופצע אותו באורח קשה. מאבטח נוסף שעמד בתוך הביתן ביצע ירי באוויר בלבד ולא חתר למגע.

"בשלב הזה", כך לדברי גורם המעורב בחקירת הפיגוע בשיחה עם 'כיכר השבת', "האירוע היה צריך להסתיים. כבר בכניסה לאזור התעשייה - המאבטח השני היה צריך לרוץ אחר המחבל ולנטרל אותו, אך הוא ביצע רק ירי באוויר".

אחרי הירי באוויר המחבל נמלט רגלית לתחנת הדלק, במרחק של כמה עשרות מטרים בודדים מזירת הדקירות הראשונה, ודקר שני ישראלים נוספים שבדיוק באותו הזמן תדלקו במקום. שניהם נפצעו באורח אנוש, ובהמשך נקבע מותם בבית החולים.

לאחר שדקר את השניים, זיהה המחבל אדם שעמד ליד רכב מונע בתחנת דלק ודקר גם אותו. הלה נפצע באורח קשה. המחבל גנב לו את הרכב והחל לנסות להימלט מהמקום עם הרכב הגנוב בנסיעה בכביש 5.

במהלך הנסיעה זיהה המחבל אדם שעמד בשולי הכביש ודרס אותו למוות. הרכב של המחבל הושבת בעקבות הפגיעה בישראלי ואז המחבל גנב רכב נוסף שעמד בצד הכביש והחל לדהור על כביש 5 נגד כיוון התנועה - ואז התנגש במספר רכבים.

המפכ"ל בזירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג)

ההערכה במערכת הביטחון היא שהמחבל נסע נגד כיון התנועה ולא המשיך עם הכביש מחשש שייעצר בהמשך הכביש במחסום חוצה שומרון.

מההתנגשות בנסיעה נגד כיון התנועה נפצע באורח קשה ישראלי נוסף ומספר אזרחים נוספים נפצעו קל.

שניות לאחר התאונה המחבל ניסה להימלט רגלית אבל אזרחים חמושים שהיו במקום וחייל בחופשה החלו לירות לעברו וכתוצאה מהירי חוסל המחבל.

שמו של הנרצח

בשעות הצהרים היום הותר לפרסום שמו של אחד הנרצחים - תמיר אביחי תושב קריית נטפים שבשומרון הי"ד. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהכיר את הנרצח ביכה את מותו ובהמשך תקף את הממשלה.

לדברי דגן: "פיגוע זה הוא תוצאה ברורה של אובדן המשילות ואובדן ההרתעה של הממשלה היוצאת, הממשלה הנכנסת חייבת להתנהל כממשלה לאומית וחייבת להפוך את המשוואה. מי שעומד מאחורי גל הטרור הזה ומממן אותו הוא המחבל בחליפה אבו מאזן. ממשלת ישראל חייבת לשים אותו כיעד בטחוני. מי שעומדת מאחורי גל הטרור הזה היא הרשות הפלסטינית, לא כל מיני ערסים מקומיים. ועד שממשלת ישראל לא תשנה את המשוואה הפיגועים לא ייפסקו".

בבית החולים עדכנו על מצבם של הפצועים. מצבו של אחד הפצועים, בשנות הארבעים לחייו, קשה אך יציב, נמצא בניתוח חזה ואורטופדי בידו; מצבו של פצוע בשנות השלושים לחייו קשה אך יציב ונמצא בניתוח חזה. מצבו של פצוע שלישי, גם הוא בשנות השלושים לחייו, בינוני עד קשה ונמצא בהשגחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר