נאום התירוצים

מיכאלי: "הממשלה הזו כבר מנסה לחלק כסף לאברכים"

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, התייחסה למפלה בבחירות בפתח ישיבה הסיעה: "לא ניתן לממשלה הזאת לקחת אותנו מהחזון הציוני אל החזון הקיצוני" (פוליטי)

(צילום: מפלגת העבודה)

יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי, התייחסה להצטמקות מפלגת העבודה בבחירות לכנסת ה-25 בישיבת הסיעה והאשימה את ממשלת נתניהו הקודמת בבעיות הביטחון של מדינת ישראל. מיכאלי שנמצאת במתקפה של חבריה על המפלה בבחירות ניסתה לתרץ את ההפסד ולהבטיח כי כעת תבנה את המפלגה מלמטה.

נאומה המלא של השרה:

"השבעת הכנסת היא תמיד אירוע חגיגי, לצערנו היום, מעיב עליה פיגוע קשה וכואב. שלושה קורבנות, שלוש משפחות שהמחבל המתועב הרס את חייהן לנצח.

לפני שנה וחצי, כשהרכבנו את ממשלת השינוי, השופרות של נתניהו האשימו כבר אז את הממשלה שבגלל שהיא זאת שאמורה להיות אז קורים הפיגועים האלה.

אנחנו לא נעשה את הדבר הזה, אנחנו לא עושות פוליטיקה על חיי בני אדם.

אנחנו שולחות ניחומים וחיזוקים למשפחות, מחזקות את ידי גורמי הרפואה וכוחות הביטחון ובעיקר אומרות ואומרים באופן ברור את מה שמפלגת העבודה האמינה בו מאז ומעולם ואומרת היום בקול רם וברור - בטרור אנחנו ניאבק ביד קשה, אנחנו נילחם בכל מי שמאיים ומנסה לפגוע במדינת ישראל. וביד השנייה אנחנו נמשיך לחפש שותפים להסדר מדיניל ולשלום, משום שהביטחון האמיתי הוא שלום.

היעדר הביטחון וחיזוק הגורמים הקיצוניים שמייצרים את הפיגועים האלה, הוא תוצאה של מדיניות נתניהו ההרסנית במשך 13 השנים שקדמו לממשלת השינוי. עכשיו המדיניות הזאת חוזרת באופן מסוכן מאי פעם עם גורמים קיצוניים ומתסיסים בתוך הממשלה.

אותם גורמים קיצוניים ומתסיסים ניצחו בבחירות. אבל אנחנו אומרות ואומרים להם בפה מלא, לא קיבלתם מנדט לרסק את הדמוקרטיה הישראלית, לא קיבלתם מנדט כדי להחריב את בית המשפט, לא קיבלתם מנדט כדי לפגוע בזכויות אדם.

הממשלה עוד לא קמה והם כבר מתכננים תוכניות מפורטות איך יתגברו על בית המשפט, אותו בית משפט ששומר על זכויות החלשות והחלשים ביותר בחברה הישראלית, שרק בשבוע שעבר אסר על ניתוק אלה שפשוט אין להם כסף לשלם, ניתוק מחשמל, על זה הם רוצים להתגבר.

הממשלה עוד לא קמה וכבר הם מתכננים איך לבצר את שלטונם על חשבון הציבור הישראלי. עוד לא קמה והם כבר מוכרים במו"מ קואליציוני את הביטחון, את ביטחון הפנים, את האוצר. הם מוכרים את העם היהודי בשביל לבצר את שלטונם.

הממשלה עוד לא קמה והם כבר מחלקים כסף לאברכים על חשבון חיילות וחיילי צה"ל, על חשבון עניות ועניים שלא לומדים תורה, על חשבון קשישות וקשישים, אנשים עם מוגבלויות, כל אלה שהם קוראים להם "העצלנים מעיירות הפיתוח".

הממשלה עוד לא קמה והם כבר רוצים לכלוא אותנו בבית בשבת. שלא תהיה תחבורה ציבורית, שלא יהיה כדורגל בשבת. הם יקבעו לנו איך תראה השבת שלנו.

הממשלה עוד לא קמה וכבר הנשים היחידות שמקבלות במה בקואליציה הזאת הן "הנשים של...", הרעיות, שיש לי הרבה כבוד אליהן אבל זאת קואליציה שלא מכירה בנשים כשוות כבני אדם.

קואליציה שהאב הרוחני של אחת המפלגות בה הוא אדם שלפי הפרסומים מציע הסדרי שתיקה, כדי להשתיק אישה שטוענת שהוא פגע בה פגיעה חמורה.

אז יש לנו חדשות לממשלה המיועדת הזאת- אנחנו לא נעבור לסדר היום על השינוי המשטרי שאתם מנסים לתכנן במדינת ישראל.

לא ניתן לכם לקחת אותנו מהחזון הציוני אל החזון הקיצוני.

מפלגת העבודה אמנם קטנה היום, אבל יש לנו אמונה מאוד חזקה בצדקת הדרך ומחויבות מוחלטת למדינת ישראל.

אל תטעו, כדי להילחם על הדמוקרטיה, צריך מפלגה שלא רק מדברת על דמוקרטיה, אלא מבינה באופן מהותי דמוקרטיה ומיישמת דמוקרטיה.

מפלגת העבודה היא היום המפלגה הציונית הדמוקרטית היחידה בכנסת ישראל.

בימין יש מפלגות שאולי עושות פריימריז, אבל מתנגדות לדמוקרטיה מהותית. הן לא מכירות בשוויון, הן לא מכירות בזכויות המיעוט, הן לא מוכנות לשמוע על הפרדת רשויות, הן לא מוכנות להכיר בהגבלת הכוח.

בצד שאמור להיות דמוקרטי, המפלגות פשוט לא דמוקרטיות. ככה שמפלגת העבודה היום היא המפלגה הציונית הדמוקרטית היחידה בכנסת ישראל והיא תמלא את שליחות ותיאבק על החזון הציוני והדמוקרטיה הישראלית.

בנימה אישית, אני פוגשת המון המון אזרחיות ואזרחים, שבאופן העמוק והאמיתי ממש מפחדות ומפחדים מה יקרה בחיים שלהם, מה יקרה למדינה שלנו.

אני אומרת לכן ולכם – אל תתייאשו. האויב הכי המסוכן, יותר מסוכן מממשלת ביבי-בן גביר-סמוטריץ הוא הייאוש.

אנחנו כאן כדי לייצג אתכם ואתכן ולהילחם על הערכים שלנו.

אני אומרת את זה מניסיון של פמיניסטיות שבמשך עשרות שנים נאבקות את המאבק נגד פגיעות והמאבק על זכויות נשים, אנחנו יודעות שזה לוקח זמן אבל אנחנו משנות את המציאות.

זה לוקח נחישות וזה לוקח סבלנות, ככה גם בפוליטיקה. אנחנו מחויבות ומחויבים למאבק ויש לי ולנו הרבה מאוד סבלנות.

יש לנו דרך ארוכה ללכת ואנחנו נלך בה עד שננצח.

סבלנות זה לא אומר לשבת ולחכות בשקט. זה אומר לבנות את הכוח שלנו, להיאבק על כל עוולה ועל כל דבר שראוי להיאבק עליו ואל לוותר עד שננצח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר