חיילת נפצעה

שבת "חיי שרה" בחברון: עימותים בין פלסטינים ליהודים

לצד קיום שבת חיי שרה בעיר חברון, התפתח עימות בין יהודים לפלסטינים, כשיהודים במקום טענו כי הותקפו - והפלסטינים טענו כי כמה נפצעו וקיים נזק (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: פלסטינים)

לצד 30 אלף החוגגים בשבת 'חיי שרה' בעיר חברון, נרשמו במהלך השבת עימותים בין יהודים לפלסטינים במהלכם נפצעה חיילת צה"ל לאחר שיהודי תקף אותה במקל.

מוקד העימותים המרכזי התרחש במהלך הכניסה לקברו של עתניאל בן קנז בחברון, ובעקבות ההתפרעויות, הוחלט על הפסקת כניסת המתפללים לקבר.

את השבת בחברון אבטחו עשרות שוטרי מגב וחיילים שבעימותים עשו שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, זאת בזמן שבמסגדים קראו הערבים לתושבי חברון להפגין נוכחות בתגובה לפלישות המתנחלים לאזור חברון כלשונם.

כאמור, במהלך השבת היום התפתחו עימותים אלימים בין מאות יהודים לכמה עשרות פלסטינים, בין הצדדים התפתחו השלכת חפצים הדדית במהלכה נעצרו שני יהודים בחשד ליידוי אבנים.

הפלסטינים דיווחו על מספר נפגעים מהשכלת חפצים של יהודים. אירוע חריג נוסף התרחש במהלך השבת כאשר פעיל ימין תקף עם מקל חיילת צהל שנזקק לטיפול רפואי לאחר שנפגעה קלות.

לצד זאת, הפלסטינים דיווחו כי צה"ל חסם מספר מקומות בחברון לצורך סיורים של יהודים במהלכם התפתחו עימותים.

מדובר צה"ל נמסר: "מוקדם יותר היום במהלך כניסת מתפללים מתואמת לקברו של עתניאל בן קנז בעיר חברון, התפתח חיכוך אלים בין אזרחים ישראלים לפלסטינים.

החיכוך, שכלל זריקות אבנים הדדיות נוצר לאחר התפרעות של אזרחים ישראלים שהשליכו חפצים ואבנים במרחב.
כוחות הביטחון שאבטחו במקום פעלו להפרדת שני הצדדים והשתמשו באמצעים לפיזור הפגנות."

"בנוסף, אזרח ישראלי תקף חיילת צה״ל בעזרת מקל וכתוצאה מכך היא קיבלה טיפול רפואי בנקודה. כוחות הביטחון עצרו מספר אזרחים ישראליים שהתפרעו במקום ואף תקפו באלימות את הכוחות. העצורים יועברו להמשך טיפול משטרתי. בהמשך, בהתפרעות נוספת, נפצעו שני פלסטינים כתוצאה מיידוי אבנים של אזרחים ישראליים לעברם. כוח צה״ל ששהה במרחב העניק לפצועים טיפול רפואי ראשוני ולאחר מכן הם פונו להמשך קבלת טיפול רפואי. בעקבות ההתפרעויות, הוחלט על הפסקת כניסת המתפללים לקבר. גילוי אלימות מכל סוג שהוא, בפרט כנגד כוחות הביטחון הוא עבריינות בלתי נסבלת המצריכה טיפול מיידי ודורשת מיצוי דין מחמיר."

הרמטכ"ל כוכבי גינה את האירוע ואמר: "מדובר באירוע חמור ביותר שאינו מתקבל על הדעת. לא ייתכן שאזרח ישראלי יתקוף באלימות את חיילי צה״ל הפועלים לאבטחת ולשמירה על ביטחון האזרחים. זו התנהגות עבריינית מבישה ומחפירה. ‏נפעל למיצוי דין מהיר ומחמיר."

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר