חוזרים לשלטון

דרישת ה'יהדות התורה' ו'הציונות הדתית': הפרדה מגדרית לא תיחשב כאפליה

בסיעות 'יהדות התורה'ו'הציונות הדתית' דורשים במו"מ הקואליציוניעיגון מסודר בחוק לכך שהפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים - לא תיחשב אפליה (חרדים, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
סמוטריץ' גפני (צילום: ללא קרדיט)

ב'ציונות הדתית' וב'יהדות התורה' דורשים במו"מ הקואליציוני עם 'הליכוד' עיגון מסודר בחוק לכך שהפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים, בדגש על אירועי תרבות לדתיים וחרדים, לימודים ושירותים ציבוריים, לא תיחשב אפליה.

על פי הדיווח של העיתונאי אמיר אטינגר ב'ישראל היום', דרישת החרדים והציונות הדתית באה על רקע הרצון למנוע "רדיפה משפטית" כהגדרתם, של גורמים במערכת המשפט תוך שהם מזכירים את המשנה ליועמ"ש לשעבר, דינה זילבר, אשר פעלה נגד הפרדה מגדרית, שדולות הנשים וארגונים נוספים שפועלים נגד אירועים ציבוריים או מתן שירותים ציבוריים שמתקיימים בהפרדה מגדרית על רקע דתי.

גורמים מתוך המו"מ מדגישים כי "לא מדובר ברצון לגרום להפרדה מגדרית או להדרת נשים בקרב הציבור הכללי, אלא לאפשר בחוק הפרדה מגדרית לאירועים ומתן שירותים של הציבור החרדי והדתי".

מקורו של הנושא המשפטי של הפרדה מגדרית הוא חוק איסור אפליה במוצרים ושירותים אשר קובע כי אסור להפלות במתן שירות ציבורי או בהפעלת מקום ציבורי בין השאר בשל מגדר/מין. עם זאת, החוק מחריג קיום מסגרות נפרדות בין גברים לנשים רק בהינתן הצדקה ושלל תנאים. בנוסף, נגד הפרדה מגדרית נטען כי היא פוגעת בזכות לשוויון ולכבוד שנגזרות מחוק יסוד כבוד האדם.

במהלך השנים, הוגשו שורה של עתירות נגד הפרדה מגדרית וכזכור בית המשפט העליון אף פסל את האירוע של הזמר החסידי מוטי שטיינמץ בעפולה בשל ההפרדה בין המינים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר