תיעוד מסכם מניו יורק

הגר"ש אלתר זעק ליהודי אמריקה: "התפוח הגדול זה הרי 'עולם-הזה' ענק" • צפו

במהלך סעודה שלישית באוהל הענק בבורו פארק, נשא ראש הישיבה הגר"ש אלתר דברי חיזוק והתעוררות במיוחד עבור יהודי ארצות-הברית • צפו בדבריו (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
תיעוד מסכם מסעודה שלישית ודברי הגר"ש אלתר (צילום: שלומי כהן ויוסי גאלדברגר)

רבבות תושבי בורו פארק השתתפו במהלך השבת בתפילות, בטישים ובסעודה שלישית במחיצת ראש הישיבה הגר"ש אלתר באוהל הענק שהוקם במרכז השכונה סמוך לישיבת יגדיל תורה-גור.

במהלך סעודה שלישית נשא ראש הישיבה דברי חיזוק והתעוררות במיוחד עבור יהודי ארצות-הברית. בין הדברים, זעק ראש הישיבה: "ריבונו של עולם ! יכול להיות שזכות אבות אין ויכול להיות שברית אבות אין, אבל תפילת אבות יש לנו, את זה לא יקחו לנו, את הכח של לבקש, את הכח של להתפלל.

"האי עלמא כבי הילולא דמיא, העולם גם משל גדול ואנשים טועים ומסתבכים עם הילולא - עם השמחה, ענייני עולם הזה, וצריך לבקש... לבקש על זה, זה דבר ההווה תמיד, עלינו ועל הבנים שלנו שלא ניגרר ונתעה עם העולם הזה, שנוכל להיות מרוממים.

"עיקר התפילות של ההורים זה על הילדים שלהם, לגדלם לחנכם לחכמם שלא יגררו ויתעו חלילה לדרך רעה, שיהיה להם פרנסה בריווח לתת להם, שימצאו להם שידוכים טובים, שלבנים יהיו בני בנים, זה הרי עיקר תפילה, על זה הרי מבקשים, 'והנה גמלים באים' - זה תפילות אבות תיקנום, שהדורות יוכלו עם כל הקשיים, הקשיים של הדרך, אבל אם יש תפילה ומתדבקים בתפילה, ה' יכול לעזור, שה' יקבל תפילת עמו ישראל ברחמים ושנוושע עם בני חיי ומזוני וכל העניינים".

ראש הישיבה הוסיף ואמר כי "ה' ברא את העולם כפרוזדור, כדרך מעבר, כהיכי תימצי איך אפשר לעבוד אותו ולקבל שכר ולהתדבק בו, ה"א קטנה מוכרחים רק לעבור פה, 'הלה' תגמלו זאת' - אתם עשיתם מזה ה''א גדולה, אתם מונחים בעולם הזה, ודייקא באמריקה - התפוח הגדול, זה הרי ה''א גדולה וענקית, עולם הזה ענק מסביב ומסביב ומסביב, איך אפשר לשמור ולהיזהר, כל הה"א הייתה צריכה להיות כ''כ קטנה, כל השייכות של עוה''ז היה צריך להיות כ''כ קטן.

"איך ה'בית ישראל' היה רגיל להגיד, לבן חיפש אצל יעקב את התרפים, 'אם את אשר תמצא את אלוהיך' - בוא נגיד שכבר תמצא את האלילים שלך, לא יחיה זה הרי דבר מת.

"כמו שה'שפת אמת' אומר 'השבעתי אתכם בנות ירושלים שחולת אהבה אני', אומר השפת אמת לכל יהודי יש אהבה לקדוש ברוך הוא בלב, אבל חולת אהבה - זה סתום זה מכוסה, הוא לא תופס את זה, הוא לא מכיר את זה, אבל 'השבעתי אתכם', עם השבועה הזאת עם המושבע ועומד, את הברית ואת החסד ואת השבועה, רבש''ע ש'חולת אהבה אני', אוהבים אותך, רוצים להכיר אותך, רוצים לעבוד אותך, לא רוצים להסתכל על עולם הזה, ה' יעזור שנוכל באמת לזכור את הברית ואת החסד ואת השבועה ולהיות באמת יהודים אמיתיים".

בהמשך, הוסיף הגר"ש אלתר ואמר: "זה יהודים יודעים תמיד לנצל את הימים, לנצל את האפשרויות, לנצל את הגשמיות, את הארץ, את הכסף, את הימים, את הזמן , הכל לקדושה.

"ה' יעזור שבאמת יהיה את ההשפעות הגדולות, בירכנו בשנה שעברה בני חיי ומזוני בפשוטו, רויחי - לפי ההשגות האמריקאיות, לא לפי ההשגות הקטנות שלנו בארץ ישראל, השגות גדולות ורחבות, ושיהיה גם ברוחניות הרבה, בנים יהודיים, חיים יהודיים, ולנצל את ה'עולם הזה' טוב, שיהיה רחב אבל שנוכל להקטין את זה והעיקר לזכור את הה''א לזכור למה הולכים ולאיפה הולכים, וה' יברך את כל היהודים בברכה טובה בכל העניינים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר