לקראת ממשלת נתניהו השישית

אריה דרעי צפוי לכהן כממלא מקום ראש הממשלה ושר הפנים והתחבורה

לראשונה בחייו, יו"ר ש"ס, אריה דרעי, צפוי לקבל את התואר "ממלא מקום ראש הממשלה" • דרעי יכהן כשר הפנים והתחבורה • בקואליציה נערכים לחקיקה למצב בו בג"צ יפסול את מינוי דרעי לשר (חדשות, חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מ"מ רה"מ. אריה דרעי (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, עזב אמש (שני) את חדרי המשא ומתן במשכן הכנסת ומיהר להגיע לבית החולים 'מעייני הישועה' בכדי לעקוב אחר מצבו של זקן חברי המועצת הגאון חכם שמעון בעדני, אך בש"ס כבר משדרים תחושת 'ניצחון' מההתנהלות במשא ומתן.

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, אריה דרעי צפוי לכהן כשר הפנים וכשר התחבורה יחדיו. כמו כן, לראשונה בחייו יזכה דרעי בתואר 'ממלא מקום ראש הממשלה'. במקביל, ש"ס תקבל את משרד הדתות עליו נאבקו מול 'הציונות הדתית', משרד הבריאות או הרווחה, משרד התפוצות וראשות ועדה בכנסת.

את משרד התפוצות דרעי הוסיף ברגע האחרון לרשימת הדרישות וככל הנראה יקבל את המשרד. לדברי מקורב ליו"ר ש"ס: "בשנה האחרונה נחמן שי הפך את משרד התפוצות למשרד המיועד בעיקר לרפורמים, דרעי הבין את חשיבות המשרד ולמד משי והקואליציה היוצאת איך אפשר לסייע לקהילות יהודיות בעולם באמצעות משרד התפוצות".

בינתיים, ב'יהדות התורה' זועמים על 'הליכוד'. בכירים במפלגה אמרו הלילה: "לפי מפתח התיקים של ש"ס אנחנו צריכים לקבל לפחות עוד 2 משרדים. כל משרד שדרעי קיבל שווה את כל התפקידים שקיבלנו יחדיו. בליכוד יבינו מהר שייצטרכו להביא לנו עוד תיקים".

בתוך כך, בקואליציה המוקמת נרכי לקראת אפשרות של מאבק משפטי על מינוי דרעי לשר בממשלה. בקרוב יחליט יו"ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, האם יש קלון במעשיו של דרעי בהן הורשע במסגרת הסדר הטיעון בפרשת המס. אך כל החלטה של עמית תוביל לעתירה לבג"צ, שם יחליטו האם דרעי ראוי לכהן כשר.

במידה ושופטי בג"צ יפסלו את דרעי לכהן כשר, בקואליציה נערכים להתגבר על ההחלטה באמצעות התגברות בחקיקה. אופציה נוספת, חקיקה מהירה שתבטל לבג"צ את הסמכות לפסול כהונת שר בשל 'מבחן הסבירות'.

כך או כך, בקואליציה העתידית נערכים לאפשרות של השבעת ממשלה כבר בשבוע הבא: "לאחר נמצא הפתרון במאבק על משרד האוצר, אפשר להתקדם להסכמים בתוך ימים ספורים", אמרו גורמים בליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר