"לא יהיה לך למי להתלונן"

זה מה שהיה לח"כ גפני לומר לח"כ גולדקנופף ב"נאום הברכה" • צפו

לאחר נאום הבכורה של יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף במליאת הכנסת, עלה עמיתו לסיעה ח"כ משה גפני לברכו; זה מה שהיה לו לומר לו • צפו (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |

יו"ר 'יהדות התורה' ח"כ יצחק גולדקנופף נשא אמש (שני) את נאום הבכורה שלו במליאת הכנסת, וגרף תשואות רמות. מי שעלה לברכו, כנהוג, היה עמיתו לסיעה, יו"ר 'דגל התורה', ח"כ משה גפני, שדווקא הזכיר את... שכר הגננות, כזכור, גולדקנופף כיהן טרם כניסתו לכנסת כמנכ"ל רשת גני ילדים ומעונות יום 'בית יעקב'.

גפני, פתח ואמר: "אדוני היושב-ראש, חברי הכנסת, אדוני ראש הממשלה המיועד, אני מבקש לומר לך, אדוני היושב-ראש, היכרותי עם חבר הכנסת הרב גולדקנופף לא התחילה בכנסת; הרבה שנים שאנחנו מכירים האחד את השני, אנחנו מיודדים. באמת, העשייה שלו, העשייה הציבורית במשך כל השנים, היא עשייה יוצאת מן הכלל, ואפשר מאוד מאוד להשתבח בה.

"אבל לא ידעתי שהוא נואם מבריק כמו הנאום שלו היום. באמת. הוא חדש בכנסת, והוא הביא לידי ביטוי באופן אמיתי וחד את מטרתה – את ההיסטוריה של יהדות התורה, את המטרה שלשמה אנחנו נמצאים כאן. והוא אמר דבר נכון – אני לא יודע אם כולם שמו לב לזה – בניגוד למה שרוצים להגיד עלינו, אבל זה לא אמת, אנחנו, ביהדות התורה, ברגע שאנחנו מקבלים תפקיד – זה יכול להיות שר, זה יכול להיות יושב-ראש ועדה, זה יכול להיות כל תפקיד אחר – כשאנחנו מקבלים תפקיד ממלכתי בכנסת, אנחנו בתפקיד הזה משתמשים כדי לסייע לכולם. אנחנו לא שואלים אם זה ימין או שמאל, או אשכנזים או ספרדים, או יהודים או ערבים – אנחנו עושים את הכול בכל תפקיד שאנחנו מקבלים, ואנחנו עושים את זה עבור כולם".

גפני המשיך ואמר: "פעמים שיש אצלנו סימני שאלה שמנקרים בראש. אנחנו רואים איך שגננת חרדית מקבלת משכורת שהיא חצי מחברתה שנמצאת בגן חילוני. היא מקבלת חצי, עם חרפת רעב, על פרנסתה לילדיה. ופתאום אנחנו רואים בתקשורת שאנחנו, חברי הכנסת של יהדות התורה, אנחנו מבקשים שוויון – שהגננת או המטפלת או הסייעת תקבלנה אותה משכורת. אז באים ואומרים שאנחנו סחטנו את ביבי, אנחנו דרשנו ממנו דברים משונים מאוד.

"אגב, אני חייב לומר שהבטיחו לי את הדברים האלה – וכל אחד מחבריי יכול להעיד על זה – אבל אני אומר לכם באמת שלו היינו הולכים לקואליציה עם השמאל היינו מקבלים את הכול והיה שקט בתקשורת, אף אחד לא היה בא בטענה. על מה? מה אנחנו מבקשים? אנחנו מבקשים משהו שונה בכלל? גם מציירים את זה כאילו שאנחנו רוצים לעשות פה איזו מדינה אחרת, לשנות סדרי בראשית. אנחנו לא רוצים. אנחנו רוצים שזו תהיה מדינה דמוקרטית ויהודית. אמר את זה הרב גולדקנופף בכישרון רב".

גפני, פנה לגולדקנופף ואמר: "עכשיו אני רוצה להגיד לך – אני לא יכול, אני צריך לדבר איתך בארבע עיניים, אבל לא חשוב, שישמעו – באת אלינו בטענות הרבה שנים, אמרת: אתם, חברי הכנסת, גורמים נזק למורים, למורות, לגננות, לסייעות – למה אתם לא פותרים את הבעיה הזאת? לא יהיה לך יותר למי להתלונן. אתה תהיה אשם בזה. יחד איתי, יחד איתנו...".

ח"כ שלמה קרעי הגיב: "והוא יפתור את זה. למה שהוא יהיה אשם?".

גפני, המשיך ואמר: "בסדר. אני אומר: העול עכשיו עליך. ואני אומר לכם, מאוד נוח לעבוד עם הרב גולדקנופף. הוא איש חייכן, הוא איש טוב לב, הוא איש שמדבר עם כולם בגובה העיניים. באמת, תענוג לעבוד איתו. בכלל, הוא הולך להיות שר השיכון, שלא תהיה טעות. משרד השיכון הופך להיות הבריח – לא משרד האוצר, משרד השיכון. זו בעיית הבעיות של החברה בישראל, של כולם: החברה הכללית, החברה החרדית. הנושא של הדיור הוא נושא קריטי, ויצטרכו לעשות פה פעולות לא שגרתיות, שלא נעשו מספיק בכל השנים שעברו. אנחנו לוקחים על עצמנו את האחריות, בחלק גדול מהשנים היינו חלק מהשלטון. צריך למצוא לעניין הזה פתרון, והרב גולדקנופף ימצא לעניין פתרון.

"עכשיו אני רוצה להגיד לכם, היות שאנחנו מדברים פה בארבע עיניים, אתם לא יודעים איזה שליח ציבור הוא. כשהוא יתחיל להתפלל בבית הכנסת פה לפני העמוד, המליאה תתרוקן. הוא מתפלל – וכולם יודעים את זה – בבית הכנסת, בבית המדרש של גור, זה דבר שלא רואים אותו כל יום. כשאתה צועק על מישהו במליאה, אתה לא חייב לעשות חזנות, אתה יכול רגיל.

"מוריי ורבותיי, אני רוצה לברך אותך על זה שהגעת למקום הזה שאתה תוכל לפעול. הוא היה במשך שנים רבות מזכיר הוועדה למען השבת, הוא היה יחד עם הרב יברוב, אבל הוא היה דומיננטי בעניין הזה. באמת, אנשים שהוא נלחם נגדם על הנושא של שבת היו חברים שלו. הוא דיבר יפה, הוא מדבר יפה, הוא יגיד פה את הדברים האמיתיים ויישאר חבר של כולם.

"אני מברך אותך, את משפחתך. אני מברך שבאמת תצליח, שלא תצטרך לבוא בטענות לעצמך ולחברי הכנסת, אלא באמת תפתור את הבעיות במשמרת שלך, בגלל שהבעיות הן גדולות. הן מתחילות בזה שצריך שתהיה מדינה דמוקרטית, שוויונית, ולא יפלו לרעה קבוצה כזאת או קבוצה אחרת, ושתוכל באמת, בתפקיד שלך, לעזור לכולם, ויהי ה' עימך. תודה רבה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר