הפגנות החיג'אב

האו"ם: יותר מ-300 בני אדם נהרגו במחאות באיראן

יותר מ-300 בני אדם נהרגו במהלך "הפגנות החיג'אב" באיראן. הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, אמר כי חומרת המצב בטהרן היא "קריטית" (בעולם)

(צילום מסך: טוויטר, לפי סעיף 27א)

המהומות באיראן מוסיפות להיות קטלניות, וכעת דווח כי יותר מ-300 בני אדם נהרגו במהלך "הפגנות החיג'אב" באיראן. כך מסר הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, וולקר טורק. הוא הוסיף על פי סוכנויות הידיעות כי חומרת המצב בטהרן היא "קריטית" לאור השימוש של כוחות הביטחון האיראניים בירי אש חיה לעבר המפגינים.

הדברים נאמרו בעת תדרוך לעיתונאים, שקראו לרשויות באיראן "לתת מענה לדרישת העם לשוויון, כבוד וזכויות, במקום להשתמש בכוח לא פרופורציונלי על מנת לדכא את ההפגנות".

כזכור, המהומות פרצו לפני כחודשיים, בעקבות מותה של הצעירה הכורדית-איראנית מהסא אמיני שהוכתה בידי כוחות הביטחון האיראניים. אמיני בת ה-22 נעצרה על-ידי משטרת המוסר האיראנית בטענה שלא עטתה כראוי את כיסוי הראש שלה, ואחרי שלושה ימים מתה מפצעיה בבית החולים.

כזכור, בשבוע שעבר, קבוצת מפגינים העלו באש את ביתו של האייתוללה רוחאללה ח'ומייני, מייסד המהפכה האסלאמית באיראן, אשר המשטר השולט כיום ממשיך את דרכו.

בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר