חטיפת הישראלי

משפחת החטוף מג'נין: חטפו אותו בחיים - מול העיניים שלנו

טירן פרו בן ה-18 נכנס לתקן את רכבו בג'נין והתהפך בתאונה; מצבו היה קשה אך יציב - אלא שאז הגיעו המחבלים, ניתקו אותו מהמכשירים וחטפו אותו - אחר כך הוא מת (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
האמבולנס בג'נין (צילום: ערבי)

משפחתו של טירן פרו, שנהרג בג'נין וגופתו נחטפה בידי מחבלים למטרות מיקוח, טוענת כי מצבו היה יציב בבית החולים והמחבלים ניתקו אותו מהמכשירים ורצחו אותו, במהלך החטיפה.

על פי הדיווח בחדשות 12, טירן פרו הגיע כדי לתקן את רכבו בג'נין ואז אירעה תאונת הדרכים בה רכבו התהפך. אביו ואחיו הגיעו לבית החולים בג'נין וראו כי הוא מטופל ומצבו קשה אך יציב אלא שאז הגיעו עשרות חמושים ניתקו אותו מהמכשירים - וחטפו אותו ורק אחר כך הוא מת.

"אני והבן שלי שמענו על מה שקרה", סיפר האבא בשיחה עם N12, "וישר בלי לחשוב נסענו לבית החולים בג'נין. טיפלו בו טוב, המצב שלו השתפר ואז משום מקום הגיעו הרבה חמושים, אני מעריך כ-20, שחטפו אותו מול עיני. הם פשוט נכנסו לחדר ניתוח, והוציאו אותו. במילים אחרות אפשר להגיד - רצחו אותו. הוא היה בחיים, במצב קשה אבל יציב, ברגע שלקחו אותו זה נגמר. אחר כך שמענו ירי כאילו הם חוגגים וגאים במעשה".

יצוין כי בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים הבוקר שר הביטחון בני גנץ, הוחלט על סגירת מעברי גלבוע (ג'למה) וסאלם שבאזור ג'נין.

טירן פרו

ארגון גדודי חללי אל-אקצא לקח אחריות על החטיפה. תחילה הודיעו כי "חטיבת ג'נין היא זו שחטפה את גופת הצעיר, שנמצאת אצלנו במחנה הפליטים בג'נין", ודרשו לשחרר את "כל גופות השהידים מג'נין" בתמורה לגופת הצעיר. בהמשך, גדודי חללי אל-אקצא הודיעו על העלאת הכוננות "והתגייסות בקרב לוחמינו להתמודדות עם ניסיונות כוחות הכיבוש להסתער על מחנה ג'נין".

בעקבות חטיפת הגופה, כל המעברים באזור ג'נין נסגרו הבוקר ולא מתאפשרת כניסת פועלים לשטח ישראל.

משפחתו של פרו, נפגשה הלילה עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף רסאן עליאן. מחר, הוא אמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-18. בנוסף, ראש העדה הדרוזית, השייח מופק טריף, ערך שיחות עם בכירים ברשות הפלסטינית וכם מושל ג'נין ודרש לשחרר את הגופה ואמר כי "מדובר בעניין אנושי ובסיסי". לדבריו, "החזקת הגופה מנוגדת לכל מנהג מוסרי, דתי וחברתי. לא יעלה על הדעת ואין זה מתקבל שבחלוף שעות רבות מהיוודע הפטירה - הדבר לא בא על פתרונו".

כזכור, דובר צה"ל מסר הבוקר כי אזרח ישראלי צעיר, נכנס אתמול (שלישי) עם אזרח נוסף, דרך מעבר גלבוע, למרחב העיר ג'נין.

השניים היו מעורבים בתאונת דרכים קשה והועברו לטיפול רפואי בבית החולים המקומי שם מת אחד מהם מפצעיו.
חברו, האזרח הפצוע, הועבר במצב קשה לטיפול רפואי בישראל.

גופתו של הצעיר נלקחה מבית החולים בג'נין והציפייה שתוחזר למשפחתו בישראל בהקדם, כצעד הומניטרי נדרש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר