אין מילים

ח"כ עופר כסיף פתח את נאומו במליאה: "מביע תנחומים לכל קורבנות הכיבוש"

איפה הלב היהודי? חבר הכנסת כסיף, פתח היום את נאומו במשכן, והתייחס לפיגוע התופת הנורא היום בירושלים, "רוצה להביע את דעתי על שפיכות הדמים הבלתי פוסקת, ורוצה להביא תנחומים לכל קורבנות הכיבוש" | צפו (כנסת)

יוני גבאי | כיכר השבת |
עופר כסיף במליאה | ארכיון (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90 וידיאו: ערוץ כנסת)

הטרור בירושלים: מליאת הכנסת נפתחה הבוקר (רביעי) בהתייחסות של יו"ר הכנסת מיקי לוי לפיגוע בירושלים וננעלה - כשנפתחה מחדש, ח"כ עופר כסיף עורר מהומה בהתבטאות מבישה.

המליאה כאמור נפתחה היום עם התייחסות של יו"ר הכנסת, שלאחר מכן הכריז על הפסקה של חצי שעה, עד לחידוש הדיונים.

חבר הכנסת היהודי מהרשימה הערבית - עופר כסיף, פתח את הנאום שלו ואמר: "אנחנו רוצים ששפיכות הדמים הזו תסתיים, ואני מוסר את תנחומיי לכל קורבנות הכיבוש פלסטינים ויהודים כאחד"

עוד הוסיף כסיף: "ביממה האחרונה נרצחו שני שני נערים בני 16 - אריה שצ'ופק שנרצח היום, ואחמדה שחאדה שנרצח אתמול. אנחנו רוצים ששפיכות הדמים הזו תסתיים, והיא תסתיים רק כשהכיבוש יסתיים".

השר מאיר כהן הגיב לכסיף ואמר: "הילד שנרצח היום לא זרק אבנים - זה ילד יהודי ירושלמי שחיכה להסעה, ומחבלים שמו מטען והרגו אותו. אתה עולה ומתריס וההשוואה היא מקוממת. יש פעמים שסייג לחוכמה שתיקה. הדם של הילד עוד זועק מהאדמה ויש עוד פצועים בסכנת חיים רק כי נסעו לעבודתם, ואתה עולה לכאן והדברים שלך מקוממים".

כסיף, בתגובה, צעק לעבר כהן מכיסאו שההבדל בין שני ההרוגים הוא ש"הילד הזה הוא יהודי". כהן השיב: "אתה יכול לכעוס עד מחר. לא היה נכון לעלות לכאן ולהגיד מה שאמרת".

חברי הכנסת של הליכוד - טלי גוטליב וחנוך מליביצקי, צעקו לעברו: "חצוף, אין לך בושה, לפחות תשתוק ואל תגיד דברים כאלה ביום כזה" - ונטשו את המליאה.

חה"כ שמחה רוטמן הגיב לדברי כסיף: "עופר כסיף משווה כרגע בין נרצח הפיגוע מהיום, שהיה בדרך לישיבה, לבין פלסטיני שנכח בהתפרעויות ליד שכם ונהרג מאש חיילי צה"ל".

עוד אמר רוטמן: "מי שמשווה את חיילינו למחבלים השפלים, ואת הקדושים הנרצחים לאויבינו ולמבקשי רעתנו, נמצא בכנסת בגלל רמיסת חוק יסוד: הכנסת על ידי שופטי בית המשפט העליון".

יו"ר יהדות התורה ח"כ יצחק גולדקנופף אמר: "אני מגנה את דבריו של ח״כ עופר כסיף, שהשווה בין הנרצח הי״ד למחבלים שבעיניו אף הם קורבנות הכיבוש. גם אם יש לך דעה מעוותת, השתדל להמנע מלהביע אותה ביום כה קשה, כשמשפחה בירושלים קוברת את בנה הצעיר שנרצח על לא עוול בכפו. ההתבטאות שלך מגלה אטימות לסבל יהודי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר