אסון גדול יותר נמנע

ההערכה בחקירה - המחבלים ממזרח ירושלים; בלון גז הוצמד למטען ובנס לא התפוצץ

חקירת פיגוע הטרור הכפול בירושלים נמשכת. הקו המוביל בחקירת מערכת הביטחון היא כי המחבלים הינם תושבי מזרח ירושלים • עוד מתברר כי אסון גדול נמנע בצומת רמות, לאחר שלמטען הוצמד בלון גז שבנס לא התפוצץ • שר הביטחון גנץ: "זמנם של מבצעי הפיגועים, מתכנני הפיגועים, ומממני הפיגועים קצוב" (ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
תחנת האוטובוס שבה היה הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פיגוע הטרור הכפול בירושלים: המצוד אחר המחבלים, שזהותם ומספרם טרם ברורה, נמשך. ההערכה במערכת הביטחון מתחזקת כי המחבלים הם תושבי מזרח ירושלים. במערכת הביטחון מאמינים כי במוקדם או במאוחר יתפסו ויעצרו.

"זמנם של מבצעי הפיגועים, מתכנני הפיגועים, ומממני הפיגועים קצוב", אמר היום (רביעי) שר הביטחון בני גנץ בהערכת מצב בפיקוד המרכז יחד עם סגן הרמטכ״ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן.

שר הביטחון הוסיף: יש לנו צבא, משטרה ושירות ביטחון מצוינים – שידאגו לשים עליהם את ידיהם, ולהמשיך בסיכול הטרור. בכל מקום, בכל זמן ובכל אמצעי. אנחנו פרוסים באופן רחב בכל השטח - ומגבירים את הפעילות המודיעינית ומרחיבים את היקף הכוחות בשטח בכדי לשמור על הביטחון של אזרחי ישראל״.

גנץ בהערכת המצב, היום (צילום: אלעד מלכה)

בתוך כך מתבהרים פרטים נוספים על הפיגוע. מתברר כי למטען שהונח הבוקר בצומת רמות הוצמד בלון גז - שאם היה מתפוצץ ככל הנראה מספר הנפגעים היה רב ומשמעותי בהרבה. בנס המטען התפוצץ ולא פוצץ את הבלון, כך שהאירוע הסתיים בנס גדול.

פיגוע בירושלים • סיקור נרחב >>

מוקדם יותר היום דווח ב'כיכר השבת' כי בצוות החקירה של המשטרה מעריכים שהטמנת המטען מאחורי החומה הפחיתה את עוצמת הפיצוץ. חומת הלבנים הפחיתה ככל הנראה את ההדף, אך מאידך הסוותה את המטען.
זירת הפיגוע, היום. המטען התפוצץ מאחורי החומה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בתוך כך, המצוד אחר המחבלים נמשך. מצלמות האבטחה בכניסה לעיר לא פעלו בזמן הפיגוע בכניסה לעיר - דבר המקשה על פעולות חקירה. בנוסף נבדק אם המבלים עשו שימוש באופנוע או באופנים חשמליות.

בנוסף, כפי שדווח בכיכר השבת', במערכת הביטחון בודקים איך יכול להיות שחוליית המחבלים הצליחה להכין מטענים להגיע איתם לירושלים ולבצע את הפיגוע ולא היה אף מידע מודיעיני מקדים על זה.

בעיריית ירושלים טענו כי "מצלמות העירייה אינן מכוונות לתחנות אוטובוס, לא ברמות לא בכניסה לעיר ולא בשאר חלקי העיר. עיריית ירושלים ומרכז ניהול תנועה ירושלים מציבים מצלמות במרחב הציבורי למען שמירה על בטיחות התושבים (באיזורי בילוי,פארקים וגנים ציבוריים) ובצמתים מרכזיים לצורכי ניהול תנועה. לעירייה אין מצלמות שמכוונות לתחנות אוטובוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר