מסע הלווית הבחור שנרצח

המלמד הספיד: "אריה לא הרגיש טוב היום, אבל הוא התעקש להגיע לישיבה"

המוני בני אדם הגיעו להלוויית הקדוש אריה שצ'ופק הי"ד | הגר"ד יוסף זעק: "איך אפשר? הוא היה בחור נפלא, הנכד שלי למד איתו בחיידר. חייבים להתעורר | המלמד ספד: "הוא לא עבר חיים קלים, אבל ידע להתמודד, הבוקר הוא לא חש בטוב, המשגיח הורה לו שיישאר בבית, אבל הוא התעקש ללכת לישיבה (דיין אמת)

מסע הלוויה | בתמונות, האב שיבל"א ובנו שנרצח (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פיגוע התופת בירושלים: אריה שצ'ופק הי"ד, בן 16 בלבד ומתושבי הר נוף, שהיה בדרכו לישיבה במושב בית מאיר בה הוא למד, נרצח הבוקר (רביעי) בפיגוע הטרור בכניסה לעיר ירושלים, הלוויתו נערכת בשעה זו בבית הכנסת בוסטון בשכונת הר נוף בירושלים.

הקדיש של האב על בנו

ראשון המספידים, היה הרב של אריה הי"ד ומי שהיה הרב'ה שלו בחיידר, בהספד הנרגש והדומע אמר המלמד: "אריה, הנשמה שלך עדיין כאן, ועד הקבורה היא שומעת ורואה את מה שקורה סביבה. יש לי 2 תלמידים שמתו בחטף, שלא הספיקו לומר וידוי שאדם אומר טרם שהוא מסתלק מן העולם".

"אריה", הוסיף המלמד נרגשות: "אני יודע שאתה איתי כאן ושגזלו ממך את הרגעים הקדושים - תגיד איתי יחד: מודה אני לפניך, ה' אלוקי ואלוקי אבותי, שרפואתי ומיתתי בידך, יהי רצון מלפניך שתהא מתתי כפרתי על כל חטאים ועוונות ופשעים שחטאתי לפניך. ותן חלקי בגן עדן וזכיני בעולם הבא".

האב מספיד

המלמד סיפר בהספד: "אריה לא הרגיש טוב הבוקר, והוא הסתפק אם ללכת לישיבה או לא. המשגיח אמר לו להישאר בבית, אבל הוא התגבר והחליט כן ללכת. ללכת להנחת תפילין, ללימוד ולתפילה. אריה לא עבר חיים חלקים, אבל הוא התמודד היטב והתייצב על דרכו. אין אחד מכל חבריו שיכול להעיד שהוא ראה אותו איי פעם כועס, הוא היה אהוב הבריות ממש".

לסיום ההספד אמר המלמד: "רבונו של עולם, אנחנו מודים לך על כל מה שאתה עושה לנו. על הטובות והרעות, ומבקשים ממך, יהי רצון שיכבשו רחמיך את כעסך ויגולו רחמיך על מידותך, ומחה ה' דמעה, ונאמר אמן".

אחריו נאם רבה של השכונה וחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי דוד יוסף: "כמה זה נורא ללוות נער צעיר שלא מזמן עשה בר מצווה ושלמד עם הנכד שלי בחיידר".

"נורא ללוות נער צעיר, בן למשפחה יקרה, בן להורים יקרים, נער טוב שהיה אהוב על כל חבריו. אנחנו חייבים להתעורר ולחשוב שאם הקב"ה לוקח נער כזה מאיתנו, עלינו לחפש את דרכינו".

עוד אמר הגר"ד בהספד: "כשיש אצלינו שלא מאמינים, שנלחמים בארץ הקדושה נגד התורה שלנו, והקב"ה מעניש. מעולם לא היה דבר כזה עם פלסטיני. הם עם שמקדשים את הרצח. נגזר עלינו להיות שכנים שלהם, והמלחמה שלנו בהם תהיה בדרך התורה הקדושה, ויהי רצון שהקב"ה ינחם את המשפחה הקדושה ואת כולנו שלא נדע עוד צער".

הגר"ד יוסף מספיד

פיגוע בירושלים • סיקור נרחב >>

המחנך של הנרצח כיום, הרב עקיבא אורלנסקי, הספיד בדמעות וזעק: "מי יכול בכלל לדמיין ולעמוד על אירוע כזה שבו נעמוד ונספיד את אריה האהוב שלנו. הקב"ה ירד לגנו וקטף את השושנה שלנו. הוא היה השושנה שלנו בישיבה. הוא היה אדם שחיפש כל הזמן לצמוח ולגדול, לעזור אחד לשני".

"יש אצלי", סיפר הרב, "דף שאריה כתב אתמול בסוף הסיידר. הוא סיכם את החומר שלמד, והכול הוא עשה בהצטיינות נפלאה".

"אריה תמיד שאל כיצד אפשר לצמוח ולגדול בעבודת ה'. אנחנו בישיבה מורכבים מהרבה איברים. כל בחור הוא איבר אחר, אבל אריה שלנו היה הלב, הלב של כולנו. בחייו, השאיר לנו אריה צוואה שעל כולנו לעמוד בניסיון, וכולנו תקווה שבעזרת ה' אכן נצליח יחד עם ההורים לעמוד בניסיון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר