16 מיליון שקל

פרסום ראשון: ימ"ר ירושלים עצרו חרדי בחשד להונאת ענק

שופט בית המשפט האריך לבקשת המשטרה את מעצרו של חשוד חרדי החשוד בהונאה כלפי לקוחותיו. האישה התחננה: "יש ילדים בבית" (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

חרדי תושב ישראל נעצר לאחרונה בידי ימ"ר ירושלים בחשד שביצע הונאת ענק בשווי מיליוני שקלים. הבוקר (רביעי) הוא הובא לבית משפט השלום בירושלים ומעצרו הוארך.

בפתח הדיון על הארכת המעצר אמר נציג המשטרה שהוגשה תלונה על-ידי בנק מזרחי טפחות ולפיה החשוד הגיש במהלך שנת 2022 מסמכים של "לקוחותיו", שהינם מבקשי הלוואות משכנתא, על מסמכים מזויפים.

החשוד נעצר אמש ומכחיש את החשדות נגדו. היקף העבירה הינה על סך ההלוואות שאושרו על-ידי הבנק - כ-16 מיליון שקלים. עוד עולה, לדברי נציג המשטרה, כי החשוד הפיק תועלת כספית אישית כתוצאה מפעילותו כיועץ משכנתאות. "יצוין", אמר נציג המשטרה, "כי העדר רגולציה בשוק יעוץ משכנתאות מאפשר ניצול לרעה ופגיעה במערכת הבנקאית״.

עורכי דינו של החשוד, מנחם שטאובר ויעקב וואלאס, אמרו בדיון כי ביקשו מבית משפט לשחרר את החשוד. "לא מדובר בחשד שהבנק הונה, אלא הלוואות שמאה אחוז מהן מבוטחות בדירות. הטענה שבמקום לקבל 70-80 אחוז מימון התקבל 90-95 אחוז. הניסיון ליצור עילה עבריינית שנועדה לעשות או להשיג דבר במרמה הוא פסול.

"לפי הבנתי אין צורך הפעולות נוספות שקשורות במסמכים עתידים וחברי אישר זה מסמכים מהבנק. אין חשש שהמשיב יגיע ויוציא מהבנק את המסמכים. 100 אחוז מהחומרים נמצאים בידי היחידה והבנק. ולכן אין עילת שיבוש. המשיב נחקר והשיב ושיתף פעולה".

אישתו של החשוד אמרה לקראת סיום הדיון: ״אני לא מבינה מה עושים פה, יש לי 4 ילדים קטנים בבית. זה משהו שאנו לא מכירים. הילד שלי חווה התקף חרדה אני מבקשת אם אפשר לעשות את המקסימום שהוא יהיה בבית״.

שופט בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרו בשלושה ימים וכתב שהעצור נחשד באיסור הלבנת הון/מניעת דיווח, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במסמך מזויף בנסיבות מחמירות וגניבה.

"המסמכים ותוצרי החקירה אשר הוצגו בפני במהלך הדיון מקימים חשד סביר לביצוע העבירה, ב"כ המשיב מבקשים לשחרר את המשיב בערובה ובתנאים בביתו, עת אשתו מצויה באולם בית המשפט זאת כפי שפירטו בסיכומיהם בע"פ בפני בית המשפט. המבקשת מבקשת לבצע 40 פעולות חקירה כאשר מרביתן באם לא כולם לשיטתה פעולות בנות שיבוש, בהינתן החשד הסביר, קיימת עילת מעצר", הסביר השופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר