החוטפים לא קיבלו תמורה

לאחר שנחטפה על ידי חמושים בג'נין; גופת הצעיר טירן פרו הוחזרה למשפחתו בישראל

לפנות בוקר הוחזרה גופתו של הצעיר טירן פרו מדליית אל-כרמל שנחטף שלשום על ידי חמושים מבית חולים בג'נין • העובדה שהחמושים הבינו כי לא מדובר בחייל איפשרה את החזרתו ללא פעולה צבאית (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
משפחת פרו עם האלוף עליאן ותא"ל עטילה, הלילה (צילום: דוברות מתפ"ש)

דובר צה"ל הודיע לפנות בוקר (חמישי) כי לאחר מאמצים של מערכת הביטחון ובתיאום המנגנונים הפלסטינים והרשות, גופתו של טירן פרו, הצעיר הישראלי שנהרג בתאונת דרכים בג'נין ונחטף מבית החולים על ידי חמושים, הועברה למשפחתו בישראל.

הגופה, שהוחזקה על ידי חמושים, הועברה לישראל במאצעות אמבולנס של הסהר האדום, משפחתו הגיעה למעבר בכדי לזהות את גופתו. לצד המשפחה שהו במעבר מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן ומפקד המנהל האזרחי תא"ל פארס עטילה שניהלו את השיחות עם הרשות הפלסטינית בכדי שהגופה תחזור למשפחה.

גורמי ביטחון דיווחו לפנות בוקר כי פריצת הדרך בשיחות עם הפלסטינים התרחשה מעט לאחר השעה 03:00 לפנות בוקר, אז הודיע הצבא כי המעברים גלבוע וסאלם ייסגרו למעבר סחורות, בנוסף להחלטה לסגור את המעברים למעבר פועלים. אז החל הלחץ של הרשות על החמושים שהבינו שהמעברים יישארו סגורים כל סוף השבוע.

טירן פרו

אדי, דודו של פרו, מסר בשם משפחת פירו: "זה היה לילה ארוך מאוד. גופתו של טירן אהוב ליבנו נמצאת כבר בתוך שטח ישראל בידיים של כוחות הביטחון שלנו. כל המשפחה מודה מאוד לכל מי שעשה ותרם לקידום המהלך של פתרון המשבר והבאת גופתו של טירן כדי שנוכל להיפרד ממנו בצורה מכובדת ולהביאו לקבורה בדליית אל-כרמל".

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לשחרור הגופה ואמר: "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרו ולכל העדה הדרוזית על מותו הטרגי של טירן שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18. החזרת גופתו למשפחתו היא המעט שיכולנו לעשות כדי להביא נחמה לביתם. אני מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל העצוב הזה".

שר הביטחון בני גנץ אמר הבוקר: "‏אני מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה להשבת טירן פרו ז"ל למשפחתו. מדובר בצעד הומניטארי בסיסי לאחר פעולה שפלה ובלתי אנושית. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון ולכלל הגופים, המנהיגים והנציגים שפעלו בנחישות להשבתו. תנחומיי הכנים למשפחתו שגילתה גדלות נפש ומנהיגות ברגעים קשים".

כזכור, אתמול הותר לפרסום כי טירן פרו בן ה-18, אזרח ישראלי המתגורר בדליית אל כרמל, נפגע בתאונת דרכים בשטחי הרשות הפלסטינית לאחר שנכנס עם אזרח נוסף דרך מעבר גלבוע - לג'נין. הוא פונה לבית החולים בג'נין, שם נקבע מותו וזמן קצר לאחר מכן גופתו נחטפה בידי חמושים המשתייכים לגדודי חללי אל-אקצא.

"אני והבן שלי שמענו על מה שקרה", סיפר אתמול האבא בשיחה עם N12, "וישר בלי לחשוב נסענו לבית החולים בג'נין. טיפלו בו טוב, המצב שלו השתפר ואז משום מקום הגיעו הרבה חמושים, אני מעריך כ-20, שחטפו אותו מול עיני. הם פשוט נכנסו לחדר ניתוח, והוציאו אותו. במילים אחרות אפשר להגיד - רצחו אותו. הוא היה בחיים, במצב קשה אבל יציב, ברגע שלקחו אותו זה נגמר. אחר כך שמענו ירי כאילו הם חוגגים וגאים במעשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר