"בשביל חוק טל"

אגודת ישראל לנתניהו: תמנה את יריב לוין לשר המשפטים

למרות הזעם ביהדות התורה על כך שלא נשאר להם כמעט תיקים חשובים, הבוקר הם מבהירים לנתניהו, כי אם הוא רוצה להתקדם במו"מ, שיתחייב להם שמי שימונה לתפקיד שר המשפטים - הוא יריב לוין (חדשות, פוליטי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראשי יהדות התורה, השבוע בחדר הסיעה בכנסת (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ויתרו על הדרישה לקבל עוד תיקים? על פי הדיווח היום (חמישי) ב'כאן חדשות', ב'יהדות התורה', הציבו דרישה חדשה שביכולתה לקצר את המו"מ המתיש בין שתי המפלגות.

הדרישה היא למנות את מקורבו של נתניהו ואחד מבכירי הליכוד, יריב לוין לשר המשפטים. ומדוע הם רוצים דווקא אותו? זאת משום שבמפלגה סומכים על לוין שיבצע את הנושאים שהם מבקשים לשנות במערכת המשפט, ובראשם פסקת ההתגברות (כאשר הדרישה המרכזית היא להחזיר את חוק טל ולהכניס אותו בפסקת ההתגברות - כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'. ח"ב).

לדברי בכירים ביהדות התורה, אם נתניהו אכן יתחייב על כך בפניהם הם יסכימו לוותר על חלק משמעותי מההסכם הקואליציוני, שעוסק בפירוט הרפורמות השונות במערכת המשפט, זה יהיה זרז משמעותי להתקדם לכיוון חתימה.

ל'כיכר השבת' נודע, כי הדרישה מגיעה בעיקר מצד 'אגודת ישראל', שכפי שדווח, לאחר שנושא חוק הגיוס לא היה על ראש סדר היום, האדמו"רים הבכירים הורו לנציגים, לדרוש לעלות את הנושא - כנושא עיקרי ולדרוש לחזור לחוק טל.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', ביום שלישי בכירים במפלגת יהדות התורה תקפו את הליכוד ואמרו: "הליכוד מתעמר בנו, מציע הצעות שאינם רלוונטיות, הפערים הם בכל התוחמים גם בנושאים האידאולוגיים, לצערנו בנושא התפקידים הליכוד מציע הצעות מבזות ומשפילות, לא נהיה ילדי כאפות מול הליכוד נעמוד על שלנו בכל תוקף. לא נקבל מצב בו מפלגות אחרות מקבלות תיקים בכירים ויהדות הצורה תישאר ללא כלום. נעמוד על שלנו כי זה המנדט שהציבור נתן לנו".

"הישיבה", מוסיפים הגורמים, "שהייתה אמורה להיקבע להיום בצהרים לא נקבעה, ראש הממשלה המיועד נועד בבהילות עם ח"כ גפני במטרה למצוא פתרון אך גורמים שהיו במקום מדווחים כי לא נרשמו התפתחויות וכי הפערים גדולים".

לדבריהם, "אנחנו דורשים את התיקים; שיכון, תחבורה, ירושלים, ועדת הכספים וסגן שר במשרד החינוך. סמוטריץ' יש לו אותו מנדטים כמונו ותראו מה הוא מקבל, אותו דבר בן גביר. אנחנו לא נוותר, זה שהיינו שקטים, זה לא אומר שנוותר".

מנגד, יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי, שואף להגיע להבנות סופיות עם 'הליכוד' כבר במהלך היום ולחתום על הסכם קואליציוני ראשון בממשלת נתניהו השישית.

אמש נפגש השר לשעבר, אריאל אטיאס - שמונה על ידי דרעי לרכז את המו"מ - עם צוות המשא ומתן של 'הליכוד' בכדי לדון על הסוגיות האחרונות כדוגמת ראשו הוועדה שש"ס תקבל.

דרעי מקווה כי נתניהו, שנפגש אמש עם ח"כ איתמר בן גביר, יגיע איתו להבנות באשר למשרד הפריפריה, נגב וגליל, סלע המחלוקות האחרונה שנותרה במו"מ עם ש"ס ו'עוצמה יהודית'.

כזכור, כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', על פי המסתמן, דרעי יכהן כשר הפנים והבריאות בשנתיים הראשונות לממשלה ולאחר מכן יחליף את בצלאל סמוטריץ' במשרד האוצר. כמו כן, דרעי צפוי לכהן כממלא מקום ראש הממשלה או כמשנה לראש הממשלה, תואר שנתניהו הסכים להעניק לאחד משריו לראשונה מאז החל לכהן כרה"מ.

תיקים נוספים שש"ס צפויה קבל: משרד הרווחה, משרד הדתות, משרד פריפריה נגב גליל - עליו עדיין יש מחלוקת עם איתמר בן גביר ומשרד נוסף, ככל הנראה משרד התפוצות.

מטעם סיעת ש"ס צפויים לכהן לפחות חמשה שרים. לצד דרעי המועמדים הנוספים לתפקיד: ח"כ יעקב מרגי, ח"כ מיכאל מלכיאלי, ח"כ יואב בן צור, ח"כ משה ארבל וח"כ חיים ביטון. כמו כן, ייתכן והשר לשעבר יעקב אביטן יחזור תפקידו במשרד הדתות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר