המצוד אחר המחבלים נמשך

יממה של חשש ומתח: מאות קריאות על חפצים חשודים התקבלו במשטרת ירושלים

יותר מ-35 שעות מאז הפיגוע הכפול ועדיין המצוד אחר המחבלים נמשך בפעולת כוחות הביטחון • בירושלים תושבים מנסים להתאושש ומגבירים ערנות. מאות קריאות על חפצים חשודים התקבלו היום במשטרת ירושלים • אחד התושבים ל'כיכר': "איש לא חלם שתקופת פיגועי המטענים תחזור פתאום" (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מרכז ירושלים, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פיגוע הטרור הכפול בירושלים: יותר מיממה לאחר הפיצוץ העז שהוביל למותו של תלמיד הישיבה בן ה-16 אריה שצ'ופק ולפציעתם של רבים נוספים, וכמעט אחרי 40 שעות של מצוד אחר המחבלים שהטמינו אתמול את מטעני החבלה בטרמפיאדה בכניסה לירושלים ובצומת רמות - החיפושים הנרחבים של המשטרה ממשיכים.

החשש בעיר מפיגועי חקייניות גובר ותושבים ערניים חוששים מחפצים הנראים כחשודים. מהבוקר (חמישי) טיפלה משטרת ירושלים במאות קריאות של תושבים שדווחו על חפצים חשודים ברחוב. אלו לא התבררו כמטען חבלה.

בירושלים גובר פחד, כאמור. תושבים רבים בירושלים חששו היום להסתובב ברחובות. "החשש מורגש ברחובות, איש לא חלם שפיגועי המטענים יחזרו", מספר תושב ירושלים ל'כיכר השבת'.

גם הערב, כמו במהלך כל היום, יחידת החבלה של משטרת ירושלים ממשיכה לבדוק חפצים חשודים ברחבי העיר, לאחר שתושבים מתריעים עליהם למוקד 100 של המשטרה.

בנוסף שרות הביטחון הכללי יחד אם המשטרה וצה"ל ממשיכים במצוד אחר חולית המחבלים בניסיון להגיע לקצה חוט שיוביל למציאתם.

הקו המוביל בחקירה

אמש דווח ב'כיכר השבת' כי ההערכה הגוברת במערכת הביטחון היא שהמחבלים הם תושבי מזרח ירושלים. במערכת הביטחון מאמינים כי במוקדם או במאוחר יתפסו ויעצרו.

מאות התראות. מרכז ירושלים, היום (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"זמנם של מבצעי הפיגועים, מתכנני הפיגועים, ומממני הפיגועים קצוב", אמר שר הביטחון בני גנץ אתמול, בהערכת מצב בפיקוד המרכז יחד עם סגן הרמטכ״ל אלוף אמיר ברעם, מפקד פיקוד מרכז אלוף יהודה פוקס ומתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן.

שר הביטחון הוסיף: יש לנו צבא, משטרה ושירות ביטחון מצוינים – שידאגו לשים עליהם את ידיהם, ולהמשיך בסיכול הטרור. בכל מקום, בכל זמן ובכל אמצעי. אנחנו פרוסים באופן רחב בכל השטח - ומגבירים את הפעילות המודיעינית ומרחיבים את היקף הכוחות בשטח בכדי לשמור על הביטחון של אזרחי ישראל״.

אמש התבררו גם פרטים נוספים על הפיגוע. התברר כי למטען שהונח הבוקר בצומת רמות הוצמד בלון גז - שאם היה מתפוצץ ככל הנראה מספר הנפגעים היה רב ומשמעותי בהרבה. בנס המטען התפוצץ ולא פוצץ את הבלון, כך שהאירוע הסתיים בנס גדול.

עוד דווח ב'כיכר השבת' כי בצוות החקירה של המשטרה מעריכים שהטמנת המטען מאחורי החומה הפחיתה את עוצמת הפיצוץ. חומת הלבנים הפחיתה ככל הנראה את ההדף, אך מאידך הסוותה את המטען.
זירת הפיגוע, היום. המטען התפוצץ מאחורי החומה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בנוסף, כפי שדווח בכיכר השבת', במערכת הביטחון בודקים איך יכול להיות שחוליית המחבלים הצליחה להכין מטענים להגיע איתם לירושלים ולבצע את הפיגוע ולא היה אף מידע מודיעיני מקדים על זה.

בעיריית ירושלים טענו כי "מצלמות העירייה אינן מכוונות לתחנות אוטובוס, לא ברמות לא בכניסה לעיר ולא בשאר חלקי העיר. עיריית ירושלים ומרכז ניהול תנועה ירושלים מציבים מצלמות במרחב הציבורי למען שמירה על בטיחות התושבים (באיזורי בילוי,פארקים וגנים ציבוריים) ובצמתים מרכזיים לצורכי ניהול תנועה. לעירייה אין מצלמות שמכוונות לתחנות אוטובוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר