הסמכויות ביו"ש

סמוטריץ' נגדו? ח"כ בן גביר: "יודע שבצלאל מפרגן לי"

לנוכח הדיווחים, כי סמוטריץ' יימנע מבן גביר לקבל את הסמכויות על ההתיישבות הצעירה, בן גביר משיב בעקיצה ואומר: "איך זה יכול להיות, הרי האינטרסים שלנו זהים? (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בן גביר עם המפכ"ל, בחודש האחרון (צילום: אבשלום ססוני - פלאש 90)

המפלגה הראשונה שהכריזה על סגירה כמעט-סופית עם הליכוד (סגרו סופית על התפקידים ועדיין לא על התקציבים. ק"א), היא עוצמה יהודית, בראשותו של ח"כ בן גביר. הערב (מוצ"ש), בן גביר הגיב למתקפות מצדו של בצלאל סמוטריץ'.

בריאיון שנערך עם בן גביר הערב בכאן חדשות, הוא נשאל לגבי הדיווח, כי סמוטריץ', לא יסכים לכך שהסמכות על ההתיישבות הצעירה תישאר בידי בן גביר.

בן גביר השיב, כי ההסכם הסופי עדיין לא נחתם, אך בהחלט הוא קיבל התחייבות לקבל את ההתיישבות הצעירה ושיגר עקיצה ליו"ר הציונות הדתית: "אני לא מאמין שהוא אמר דבר כזה, הרי בסופו של דבר האינטרסים שלנו אותם אינטרסים".

בהמשך הריאיון הוא הגיב גם לתקיפת פעיל השמאל בחברון ואמר: "אנרכיסטים מקללים ויורקים על חיילים, גם באירוע הזה. אם החיילים הותקפו - אז צריך לתת להם גב. האם הרמטכ"ל בדק את האירוע ושמע את הטענות של החיילים שאומרים שתקפו אותם?".

בריאיון שהעניק הערב גם ל'חדשות 12', הוא אמר: "למשרד לביטחון הפנים יש שם חדש - "משרד לביטחון לאומי". בכל המשרדים שר קובע את מדיניות המשרד ורק במשרד לביטחון פנים המפכ"ל קובע והשר הוא גורם ממליץ בלבד. מה זה פה, רפובליקת בננות? אני רוצה לקבוע פה מדיניות וזו הדרישה הראשונה שלי.

בן גביר נשאל על השעיית החייל מחברון שאמר "בן גביר יעשה פה סדר" והגיב: "חבל שלא הבאת את הקטע לפני זה, שאנרכיסיטית דוחפת חייל. זו עבירה של תקיפה והיא צריכה להיות עצורה. חייל שעובד בשבילנו יום ולילה ומסכן את עצמו ואמר "בן גביר" שיקח אותו הקצין הצידה ויעיר לו, אבל על זה להשעות חייל? אני אבקש הבהרות על הדברים האלו".

בן גביר הוסיף: "מי שתוקף חייל צריך להיות עצור ואני דיברתי הערב עם משפחתו של אחד הלוחמים והם אומרים לי "איתמר, יורקים על חיילים, מקללים, דוחפים ופוגעים בהם". ואני מכיר את התמונות ואת האנרכיסטים ולכן אני הערב קורא למשטרת ישראל לבדוק".

כפי שדווח ביום שישי האחרון, סיעות הליכוד ועוצמה יהודית הגיעו לסיכום נספח תפקידים בממשלה הבאה. הנספח מקרב את חתימת ההסכם המלא שיכלול תקציבים, נושאים מהותיים וקווי יסוד. הנספח להסכם מצטרף לסיכומים בשבוע החולף, לפיהם יוסדר מעמד חומש, תוסדר הישיבה באביתר, תוסדר ההתיישבות הצעירה, חוק הפרוטקשן עד 10 שנות מאסר, וחוק דרומי מורחב שיאפשר לירות בגנבי נשק מבסיסים.

לפי הסיכום, עוצמה יהודית תקבל את המשרד לביטחון פנים עם סמכויות נרחבות ובין היתר המשטרה הירוקה, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפה במקרקעין ומג"ב איו"ש - והמשרד ייקרא מעתה המשרד לביטחון לאומי.

בראש המשרד יעמוד יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שיכהן גם כשר בקבינט וחבר וועדות השרים השונות.

עוד סוכם כי לטובת חיזוק המשילות, הסדר הציבורי, הביטחון האישי, המלחמה בארגוני הפשע והפרוטקשן, יוקם משמר לאומי רחב היקף, ויורחב מערך התקינה של המילואים במג"ב לתפקוד מלא.

בנוסף על פי ההסכם, עוצמה יהודית קיבלה את המשרד לפיתוח הנגב והגליל. הוסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית על הרחבת סמכויות ותחומי הפעולה של המשרד, והוא ייקרא המשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן לאומי. המשרד החדש יתוקצב בסכום של שני מיליארד ש"ח בשנה, לטובת פיתוח והעצמת הנגב הגליל והשכונות, הגברת מנועי צמיחה במרכזי הצעירים, דאגה לאזרחים ותיקים, וביצוע פרויקטים לאומיים לטובת חיזוק החברה הישראלית.

בנוסף, מנהלת התכנון במשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן החברתי תהיה אחראית על ביצוע הסדרת כלל ההתיישבות הצעירה ביהודה ושומרון בהתאם להחלטות צוות שרים בראשות ראש הממשלה.

כמו כן, תקבל עוצמה יהודית את המשרד למורשת, שיעסוק בכל אתרי המורשת והעתיקות בישראל כולל יהודה ושומרון. המשרד למורשת יכלול בתוכו גם את רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרים ויפעל לפיתוח ושימור ההיסטוריה של עם ישראל.

עוד תקבל עוצמה יהודית את ראשות ועדת ביטחון הפנים, ראשות ועדת קרן לאזרחי ישראל ברוטציה, וסגן שר במשרד הכלכלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר