חסדי שמיים

הג'יהאד האיסלאמי תכנן שורת פיגועי תופת בישראל - כך הוא נכשל

ביום חמישי האחרון נתפסה כמות גדולה וחריגה של מטעני חבלה וחומר נפץ באזור ג'נין. חומרי הנפץ, נועדו לביצוע שורת פיגועים נגד ישראל, שבחסדי שמיים נמנעו (חדשות, ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
לוחמי ימ"ס בפעילות | ארכיון (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

ביום חמישי האחרון, הותר לפרסום, כי לפני קרוב לחודש, נעצר על ידי שב"כ, פתחי זיאד זקות, בן 31, תושב רפיח ברצועת עזה, בעל היתר עבודה בישראל, שתכנן להניח מטען באוטובוס.

על פי הפרסום הערב (ראשון) בכאן חדשות, לא מדובר רק במחבל אחד, והג'יאהד האיסלמי תכנן עוד שרשרת פיגועי מטענים גדולה.

על פי הדיווח, ביום חמישי האחרון נתפס כמות גדולה וחריגה של מטעני חבלה וחומר נפץ שנועדו לביצוע שורת פיגועים נגד ישראל.

במבצע נעצרו שני אנשי ג'יהאד שתכננו את סדרת הפיגועים הזו ונתפסו חמישה מטעני חבלה כבדים, שישה מטעני צינור וכמות גדולה של חומרי נפץ. הציוד נתפס במעבדות נפץ של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין.

הסיכול מתרחש באזור ג'נין בו הרשות הפלסטינית הראתה קושי בתקופה האחרונה להשיג משילות. הסיכול נועד, בין היתר, לאותת על התעקשותה של הרשות לנסות להשליט סדר.

כזכור, בחקירתו בשב"כ של פתחי זיאד זקות, עלה כי גויס ע"י ארגון הג'יהאד האיסלאמי לביצוע פיגוע הנחת מטען בקו אוטובוס באזור דרום הארץ. בבחינת התנהלותו של זקות ברשת נמצאו פרסומים בעלי גוון קיצוני.

מחקירתו של זקות עלה, כי עבר הכשרות והדרכות חומרי נפץ ע"י מומחה חבלה ברצועה וכי בעת כניסותיו לישראל החל בפועל לאסוף חומרים להרכבת מטען חבלה, חומרים אשר נתפסו בעת מעצרו.

המידע שהתקבל בחקירתו של זקות חשף את תשתית הטרור ברצועת עזה ואת העובדה כי הפיגוע תוכנן ע"י ג'האד ע'נאם, בכיר גא"פ מרפיח. עוד עלה מן החקירה, כי זקות עמד בקשר בטחוני עם מחמד וכרים תמראז, קרובי משפחתו ופעילי גא"פ מרפיח, אשר היו אלה שגייסו אותו לקדם את הפיגוע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר