פיגוע הדריסה בבנימין

המחבל - עבד ב'רמי לוי' ופוטר לפני מספר חודשים • המחסל שחזר: "שברנו לו את החלון"

ברכבו של המחבל, שביצע את פיגוע הדריסה בבנימין, נמצאה סכין. מותו נקבע בבית החולים • לפני שבעה חודשים פוטר מעבודתו בסניף 'רמי לוי' בבנימין אך המשיך להחזיק בהיתר עבודה בישראל • דובר צה"ל ביקש לא לפרסם את תיעוד הדריסה (חדשות ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
רכב המחבל (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המחבל שביצע את פיגוע הדריסה היום (שלישי) בבנימין הוא רמי מאמון פאיז אבו עלי, בן 45 מביתוניא, שהחזיק בהיתר עבודה בישראל, באזור התעשייה באריאל. הוא נשוי ואב לחמישה, שעבד עד לפני כשבעה חודשים בסניף 'רמי לוי' בבנימין ופוטר. לפי הדיווח ב-N12, גם אחרי שפוטר המשיך לעבוד באזור התעשייה באריאל.

מותו של המחבל, שהובא לבית החולים מיד לאחר שנוטרל, מספר דקות אחרי הפיגוע, נקבע בבית החולים שערי צדק בירושלים בתוך זמן קצר. בחיפוש ברכבו נמצאה סכין.

בראיון לאסתי פרז בתכנית 'בחצי היום' ברשת ב', סיפר השוטר שירה במחבל: "נסענו אחרי רכב עם פגיעה בפגוש, ואז קיבלנו דיווח על פיגוע דריסה. הבנו שזה המחבל וברגע שהיתה אפשרות ביצעתי את הירי״.

בזירת הפיגוע תיאר רס"ל דיוויד יואל על הירי לעבר המחבל. "ביצענו ירי מדויק לעבר הרכב", סיפר, "ובהמשך פרקנו מהניידת ושברנו את החלון כדי לוודא שהוא מנוטרל. בתוך הרכב מצאנו סכין".

כזכור וכפי שדווח ב'כיכר השבת', בפיגוע נפצעה באורח בינוני עד קשה הולכת רגל צעירה כבת עשרים. על פי עדי ראיה, המחבל הדורס האיץ ברכבו סמוך לצומת כוכב יעקב - והמשיך בנסיעה כשעל מכסה המנוע שלו תלויה הפצועה. לאחר שנפלה מהרכב, הנהג המשיך בנסיעה ונוטרל כעבור מספר דקות בירי בצומת גבעת יוסף על ידי שוטר ממחוז ש"י.

זירת הפיגוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פראמדיק מד"א שמוליק דיויד סיפר: "הגענו במהירות למקום, הפצועה שכבה על הכביש בסמוך לכיכר כשהיא בהכרה וסובלת מחבלות בראשה ובפלג גופה העליון. סיפרו לנו שרכב פגע בה וברח. העלנו אותה במהירות לאמבולנס תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים ומתן טיפול תרופתי לכאב ופינינו אותה לחבירה עם ניידת טיפול נמרץ שלנו שהגיע מהכיוון השני ומפנה אותה לבית החולים כשמצבה קשה ויציב".

מצבה של הפצועה יציב. מבית החולים שערי צדק נמסר כי "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הובאה פצועה באורח בינוני-קשה מפיגוע הדריסה בבנימין. הפצועה כבת 20 בהכרה במצב יציב הועברה לבדיקות דימות והמשך טיפול".

מוקדם יותר ביקש דובר צה"ל מ"הציבור האחראי בישראל" להימנע מהפצת סרטון הדריסה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר