האנטישמיות ועונשה

זה הפיצוי שיקבלו החרדים שנענשו והודרו מטיסת 'לופטהנזה'

יותר מחצי שנה אחרי האירוע החריג בו הורדה קבוצת חרדים מטיסת חברת "לופטהנזה" לבודפשט - החברה הגיעה להסדר עם החרדים שהורדו מהטיסה בצורה משפילה; זה הפיצוי שכל אחד יקבל (חדשות)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
טיסת לופטהנזה; ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

יותר מחצי שנה אחרי האירוע החריג בו הורדה קבוצת חרדים מטיסת חברת "לופטהנזה" לבודפשט - החברה הגיעה להסדר עם החרדים שהורדו מהטיסה בצורה משפילה, כשכל אחד מהם יפוצה ב-21 אלף דולר, ובניכוי עמלת עורך הדין - 17 אלף דולרים.

כזכור, התקרית ארעה לפני כחצי שנה, כאשר עלייתם של כ-100 חרדים לטיסת ההמשך מפרנקפורט לבודפשט - סורבה. לדברי נציגת החברה, הסירוב נבע בשל עימותים שהיו במהלך הטיסה הראשונה בין כמה נוסעים מועטיםובין דיילים על עטיית מסכות. בעקבות זאת הוטל עונש קולקטיבי על כל מי שנראה כחרדי - ועלייתו לטיסה סורבה.

קרסטן ספוהר, מנכ"ל חברת התעופה לופטהנזה, התנצל על האירוע האנטישמי שהתרחש במטוס החברה וגינה את העונש הקולקטיבי של 100 הנוסעים היהודים החרדים.

המנכ"ל הביע את התנצלותו בשיחת זום שקיים עם רבה של הקהילה היהודית בברלין, הרב יהודה טייכטל. "לאנטישמיות אין מקום בלופטהנזה", אמר, "מה שקרה לא היה צריך לקרות". המנכ"ל אמר עוד כי "לופטהנזה מייצגת חיבור בין אנשים, תרבויות ואומות. פתיחות וסובלנות הן אבני היסוד ואין מקום לאנטישמיות".

גם הקונגרס האמריקני התערב בפרשה ודרש הסברים, באשר לאירוע החריג. בקונגרס קיים כוח משימה למאבק באנטישמיות, המשותף לרפובליקנים ולדמוקרטים, וחבר הקונגרס כריסטופר סמית ממדינת ניו ג'רזי, החבר גם בייסוד כוח משימה זה וגם בוועדה פרלמנטרית העוסקת במניעת שיח שנאה ברשתות החברתיות, שיגר מכתב חריף ליושב ראש 'לופטהנזה'.

כנציג הקונגרס מטעם ניו ג'רזי, מהווה סמית נבחר ציבור גם של כמה חסידים מלייקווד שנפגעו בתקרית. "כמי שמייצג בני אדם שהיו באותה טיסה, ולאחר שצפיתי בתיעודי וידאו של האינטראקציה בין הדיילים לבין הנוסעים, אני כותב כדי לבטא גועל נפש מוחלט מהיחס שקיבלו מיוצגיי, ואחרים", כותב חבר הקונגרס. "ספציפית, אבקש הסבר באשר לאפליה לכאורה של קבוצת נוסעים שלמה בהתבסס על מורשתם היהודית ולבושם הבולט לעין, ומניעת עלייתם לטיסת המשך. ברצוני לדעת גם איך ענישה קולקטיבית / אפלייה גורפת זו עולה בקנה אחד עם נהלי החברה נגד אפלייה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר