נמצא בחקירת שב"כ

התפתחות דרמטית בחקירת פיגוע המטענים בכניסה לירושלים

פיגוע המטענים בירושלים: מאז הפיגוע מתנהל בשירותי הביטחון מצוד אחר המחבלים והמתכננים של הפיגוע. היום, חלה התפתחות משמעותית בחקירת המקרה (חדשות, ביטחון)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הפיגוע שבוע שעבר בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הפיגוע טרור שהתרחש בשבוע שעבר בירושלים, גבה את חייהם של שניים, של בחור הישיבה אריה שצ'ופק הי"ד ושל טדסה טשומה הי"ד.

מאז הפיגוע, כוחות הביטחון מנסים לתפוס את המפגעים ואת המתכננים, וזאת כדי לגדוע את פעילות הטרור וכן אי-רצון מוחלט לחזור לתקופת פיגוע התופת בירושלים.

היום, יותר משבוע לאחר הפיגוע, ישנה התפתחות מרעישה ודרמטית, שעדיין לא הותר לפרסמה, והיא תותר לפרסום ככל הנראה בשעות הקרובות.

פיגוע בירושלים • סיקור נרחב >>

על פי הידוע עד כה, מהחקירה עולה כי ככל הנראה כבר סביב השעה שש בבוקר הטמינו המחבלים, שזהותם טרם ידועה, את מטען החבלה מאחורי החומה בטראמפידה בכניסה לירושלים. סביב השעה שבע בבוקר הופעל המטען - וגרם להרג בחור הישיבה בן ה-16 אריה שצ'ופק הי"ד, מתושבי שכונת הר נוף, שהיה בדרכו לישיבה במושב בית מאיר שבה למד, ולפציעת נוספים.

בצוות החקירה של המשטרה מעריכים כי הטמנת המטען מאחורי החומה הפחיתה את עוצמת הפיצוץ. חומת הלבנים הפחיתה ככל הנראה את ההדף, אך מאידך הסוותה את המטען.

מה קרה לאחר הטמנת המטען? החוקרים בודקים אם המחבלים נסעו לצומת רמות, דרך היער או דרך כביש בגין, שם הטמינו את המטען השני סמוך לתחנת האוטובוס והוא פוצץ חצי שעה לאחר הפיצוץ בכניסה לעיר. מטעני החבלה הכילו ברגים, מסמרים גולות ברזל.

יצוין, כי מצלמות האבטחה בכניסה לעיר לא פעלו בזמן הפיגוע בכניסה לעיר - דבר המקשה על פעולות חקירה. בנוסף נבדק אם המבלים עשו שימוש באופנוע או באופנים חשמליות.

בנוסף, במערכת הביטחון בודקים איך יכול להיות שחוליית המחבלים הצליחה להכין מטענים להגיע איתם לירושלים ולבצע את הפיגוע ולא היה אף מידע מודיעיני מקדים על זה.

בעיריית ירושלים טענו כי "מצלמות העירייה אינן מכוונות לתחנות אוטובוס, לא ברמות לא בכניסה לעיר ולא בשאר חלקי העיר. עיריית ירושלים ומרכז ניהול תנועה ירושלים מציבים מצלמות במרחב הציבורי למען שמירה על בטיחות התושבים (באיזורי בילוי,פארקים וגנים ציבוריים) ובצמתים מרכזיים לצורכי ניהול תנועה. לעירייה אין מצלמות שמכוונות לתחנות אוטובוס".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר