אחרי הטרגדיה

שלושים לילד שנהרג בתאונה: אביו חילק זוגות תפילין במתנה

הרב דניאל לנאו, משליחי חב"ד בקייב, שאיבד את בנו בן ה-10 בתאונה לפני כחודש, חילק תפילין למקורביו באוקראינה יחד עם חבריו השליחים (חרדי)

שלמה מן | כיכר השבת |
השלוחים עם התפילין (צילום: באדיבות המצלם)

שליחי חב"ד באוקראינה, ששבו מ"כינוס השלוחים" העולמי בניו-יורק לעריהם ברחבי המדינה המדממת, חילקו מאה ועשרים זוגות של תפילין ליהודים שנמנים עם חברי קהילתם ושאין ברשותם תפילין.

השלוחים קיבלו את התפילין לחלוקה בידי "בנק התפילין הבינלאומי של משפחת איצקוביץ", ובתיווכו של שליח חב"ד בקייפ טאון הרב דוד ווינברג, "משרד השלוחים" בניו יורק ו"פדרציית הקהילות היהודיות של אוקראינה".

מי שהתרגש במיוחד לקבל כמה זוגות תפילין וחילק אותם למכריו בקייב הוא הרב דניאל לנאו, שאיבד לפני כחודש בתאונת דרכים קטלנית בירושלים את בנו יואל דוד ז"ל בן ה-10.

"אנשים בקהילה קיבלו החלטות טובות לעילוי נשמתו ובין היתר היו מי שקיבלו עליהם להניח תפילין בכל יום", מספר האב, "האפשרות לקבל תפילין בידי 'בנק התפילין' ו'הפדרציה' גרמה לחברים הללו התרגשות ושמחה גדולה. צריך להבין שעלות כל זוג כזה הוא 400 דולר, שזה יותר ממשכורת חודשית ממוצעת באוקראינה של לפני תחילת המלחמה - כך שזו מתנה ענקית. באופן כללי, יהודי אוקראינה מאוד רוצים להוסיף במצוות מאז פרוץ המלחמה ואני שמח שיכולנו לסייע להם לפחות בנושא הזה".

הרב שלום גופין, רב ומשלוחי חב"ד בקייב, הוסיף: "גם אצלנו בקהילה היה ביקוש לתפילין ובדיוק כשהתחלנו לבדוק את הנושא הכספי הגיע מבצע החלוקה המיוחד הזה שענה על הביקוש. בסוף השבוע האחרון הבאתי איתי את התפילין ואנשים התרגשו מאוד לקבל אותן. נקווה שהאור של המצווה יגרש את החושך והקור ששוררים כעת באוקראינה ומורגשים היטב כאן בקייב".

הרב מנחם מענדל וילהלהם, שליח חב"ד באוז'גורוד שבמערב המדינה אמר: "ביום חמישי שעבר ציינו 9 חודשים למלחמה וחלוקת התפילין ליהודים מהקהילה שלנו ומקהילות נוספות מחזקת ומעניקה ביטחון ואמונה במצב המאוד לא פשוט ששורר במדינה. אנחנו בטוחים שבקרוב נזכה לקיום הייעוד הנבואי 'לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה' ונזכה לגאולה ולשלום".

"התפילין נכתבו בידי סופרים מארץ ישראל, של 'עמותת צעירי אגודת חב"ד' וחולקו ללא עלות ל-120 יהודים בכל רחבי המדינה – ובגלל המלחמה היה להן ביקוש גדול מאוד" אומר גורם בפדרציה. "הקריטריונים לקבלת התפילין החדשות והמהודרות היו הבטחה שיניחו אותן בכל יום חול וכן אישור מרב קהילה שמכיר את הפונה. הגיעו אלינו פניות מיהודים מחרקוב, חרסון, קייב, אודסה, לבוב ועוד עשרות ערים ויישובים ברחבי המדינה וזה היה מרגש לראות את ההיענות הרבה. כמה מזוגות התפילין הועברו לידי חיילים יהודים בצבא האוקראיני שהתחייבו להניחן. אני בטוח שזכות המצווה תגן על מי שקיבלו את התפילין, על כלל יהודי אוקראינה ועל תושבי המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר