ההסתה ברשתות

"נצעד על הגופה": חה"כ אבי מעוז הגיש תלונה על הסתה לרצח

לא רק בנט תובע: יו"ר המפלגה שעומדת לאחרונה בעין הסערה, הגיש היום תלונה במשטרה כנגד אדם שהסית לכאורה נגד מעוז ברשתות החברתיות (חדשות, פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
אבי מעוז | ארכיון (צילום: אוליבייה פיטוסי - פלאש 90)

המאבק באמירות מכפישות ואלימות ברשתות החברתיות עולה שלב: אם עד לאחרונה, חילופי מהלומות ברשתות החברתיות נשארו במתחם הווירטואלי, הרי שלאחרונה המאבק זלג, מהמרחב הווירטואלי - לתחנות המשטרה ובתי המשפט.

לפני שעה קלה (ראשון) הודיעה מפלגת נעם, כי הגישה תלונה במשטרה על איום כלפי יו''ר המפלגה חה''כ אבי מעוז והסתה לרצח.ההסתה ברשתות

בתלונה אותה הגישה המפלגה נכתב: "מזה מספר ימים ישנה אווירת הסתה ואיומים כנגד ח"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם. בתוך האווירה העכורה, מצא לנכון צייצן בטוויטר להסית לרצוח את ח"כ מעוז, ולכנותו נאצי".

עוד נכתב בתלונה: "אותו צייצן פרסם פוסט ברשת הטוויטר בה כתב: "זה לא במסגרת החוק אבל במידה והוא יבטל אירועים ומצעדים אנחנו נצעד על הגופה של החלאה הנ"ל", תוך שהוא מצרף לדבריו כתבה המתייחסת לח"כ אבי מעוז".

בתלונתם המשיכו נעם לפרט: "בפוסט נוסף כתב: "נו אני מחכה כבר דקה אף אחד לא קרא לי אלים כי אני תומך במאבק אלים בנאצים", תוך שהוא מתייחס לדבריו הקודמים, ובמשתמע מכנה את ח"כ מעוז נאצי".

"מיותר לציין" כתבו, "כי דברים כגון אלו הנאמרים בפרהסיה בתוך אוירה של התלהמות, עלולה להביא לכך שמאן דהוא ינסה לממש את הדברים ולנקוט באלימות ואף בניסיון לרצוח את ח"כ מעוז. אנו דורשים חקירה מהירה ותכליתית, שתמנע פגיעה חלילה בח"כ מעוז ותביא למיצוי הדין עם המסית".

ממפלגת נעם נמסר בתגובה: "ההסתה הגוברת בימים האחרונים נגד יו"ר המפלגה ח"כ אבי מעוז חצתה כל גבול. אנו קוראים ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד, ולשאר מפלגות האופוזיציה לנהוג באחריות, לעצור את ההסתה וההתססה ולגנות כל אירוע אלימות. בידכם הדבר".

כזכור, אין זאת הפעם הראשונה בשבוע האחרון, בה מוגשים תביעות וקובלנות בעקבות אמירות ברשתות החברתיות. כפי שדווח מוקדם יותר היום ב"כיכר השבת", ראש הממשלה לשעבר, נפתלי בנט, איים בתביעה משפטית על מספר עיתונאים ואנשי תקשורת באם לא יסירו את הציוצים והאמירות הפוגעניות שכתבו כלפיו. בנוסף תבע בנט באמצעות עורך דינו פיצוי סמלי על סך 10,000ש"ח.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר